webForumDet fria alternativet

Nintendo 8-bit får jag inte igång

Datorspel

5 svar · 1 149 visningar · startad av kobranturre

Medlem sedan maj 2004693 inlägg
Frågan#1

Jag letade fram min gamla nintendo och tänkte prova den. Men jag får ju inte igång den! Jag har exakt det ni kan se på bilden (http://academic.scranton.edu/student/KROMERM2/8-BIT.JPG (bortsett från spelet och pistolen)) och kopplar in dem som jag brukade göra förr. Men jag lyckas inte med att hitta rätt kanal. Extra är nu att jag även har en digitalbox.

Någon som vet hur man får igång den?? Behöver man extra saker?

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Ska väl bara vara att koppla in och göra kanalsökning?

Om inte det funkar så är det bara att ta till klassikern att blåsa ut damm ur kasetterna :birp

Jo, jag har gjort en kanalsökning, men icke. Försöker nu att få fram en blinkande kanal :p

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Blås och slå lite milt. Brukar få igång det gamla skräpet hemms hos mig iaf. Sen funkar det dryga kvarten innan man får blåsa och slå igen :e. Stabil skit.

Det funkar inte. Kanske jag behöver en sladd som ska sättas in i sidan, där vi har video och audio? Vad heter sladden?

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Leta efter en liten switch för att välja kanal på baksidan av NES'et. Sedan bör du få in NES'et på antingen SVT2's eller TV4's analoga kanalplats. Det är så jag minns det sen den tiden.
Detta förutsätter att du använder RF-adaptern (Den gråa lilla lådan med två sladdar från sig)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)