webForumDet fria alternativet

Erfarenheter av LG-mobiler (i synnerhet LG S5100)?

Mobiltelefoner

7 svar · 717 visningar · startad av muskot

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg
Frågan#1

Någon som har erfarenheter av LG S5100 (eller någon annan LG-telefon, för den delen)? Kikade lite snabbt på den på stan, men hade ingen möjlighet att testa menysystem och liknande. Det enda jag vet är att den är snygg och känns bra i handen. :)

Även tips på andra telefoner i samma prisklass (dvs. upp till 2500 kr) tas emot med öppna armar. Krav är att den ska vara snygg, vikbar och vassare än Sony Ericsson Z600. :)

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

tycker LG i almänhet e skitsega

hadde en 880 totalt värdelös o skit-trist lämna tillbaka den efter 3dagar

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Jag har en LG 5200 (ser dock väldigt konstig ut på den bilden) och är riktigt nöjd. Den kan vara lite seg i menyerna i bland men inget man direkt stör sig på då det är så sällan.

Jag har tidigare haft några av deras 3G-telefoner och de sög runt ut sagt så jag var riktigt tveksam till att köpa den här.

Ville ha en telefon som var snygg och liten och som går att ringa med i princip och är hel nöjd med denna så det blev ett lyckligt slut iallafall :bire

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Jag har en LG U8360 och har aldrig tyckt att menyerna varit sega.

Är allmänt nöjd med den, inte revulotionerande men helt klart ok.

Tilläggas på mitt förra inlägg om att deras 3-mobiler sög: Detta var alltså för runt 2 år sedan, dagens 3-mobiler vet jag inget om.

Poffe skrev:

Jag har en LG 5200 (ser dock väldigt konstig ut på den bilden) och är riktigt nöjd. Den kan vara lite seg i menyerna i bland men inget man direkt stör sig på då det är så sällan.

Ah, det är ju i princip samma telefon som S5100. Då kanske du kan hjälpa mig med två problem :) :

1. När man använder T9, hur får man telefonen att fatta att man automatiskt vill ha stor bokstav efter punkt?

2. Hur kopplar man en bild till ett namn i telefonboken? Jag letar upp rätt person, väljer "Anpassa" (tror jag det heter, har inte telefonen framför mig) och då kan jag ställa in telefonnummer eller fördefinierad ikon. Längst ned finns även en meny för att lägga in ett foto, men längre än så har jag inte kommit. Det enda som händer när jag försöker göra något är att telefonen säger något i stil med "Inget foto finns i telefonboken" (ej ordagrant).

Manualen är för övrigt ett skämt, extremt ytlig. Telefonboken är i det närmaste helt odokumenterad. (n)

1: Du trycker på # tills det står "T9 Abc" uppe i högra hörnet.

2: Hmm, ja du, har inte gjort det tidigare men jag kommer bara lika långt som du gör. Ska försöka kolla mer på det senare när jag kommer hem, hinner tyvärr inte just nu. Men det verkar vara nått mysko där!

1. Det har jag testat, men när man sätter punkt får man inte automatiskt stor bokstav i början av nästa mening. :(

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)