Själv har jag en nokia o eftersom man kan ta av skalet så kommer det ju in rätt mycket damm. Brukar ibland bara ta bort skalet o blåsa/torka bort det o sen får det vara bra.
Dock har det även kommit in damm i mp3spelaren. Den kan man INTE öppna så det är drygt.
Jag fick in en liten "fjäder" från min dunjacka i min gamla 3310. Fanns inga synliga vägar in, vad jag minns, men bakom där låg den. Fick aldrig bort den. Vet ej heller varför jag skriver detta.
På K700:an går det efter rätt mycket pillande att ta isär alla skal och därmed rengöra. Har gjort det en gång och nu är det snart dags igen.
Finns det inga flikar under batteriluckan? I mitt fall fick jag först lossa dessa flikar för att sedan lossa resten från framsidan. Rätt mycket piller.
På K700:an går det efter rätt mycket pillande att ta isär alla skal och därmed rengöra. Har gjort det en gång och nu är det snart dags igen.
Finns det inga flikar under batteriluckan? I mitt fall fick jag först lossa dessa flikar för att sedan lossa resten från framsidan. Rätt mycket piller.
Räcker det att lossa dom vita flikarna under batteriluckan för att få bort fronten på k700:an?
I princip, sedan får man vända och ta resten från framsidan. Det blir lite bryt då man är tvungen att bända upp fronten vid knapparna och då uppdagas flikarna som håller kåpan vid kameralinsen.
på min miniräknare har jag dragit en sträng lim runt kanten på baksidan av displayglaset, funkar skitbra, inge damm där inte :) man kan annars lägga en tunn, skummgummibit eller motsvarande kanske...
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2