Jag kör ETen med ett lite äldre M$ OS Hyfsad kvalite, men min P900 tycker jag nog är vasare ändå.
Varför inte titta på nästa P990 eller vad den kommer att heta.
Vad jag gillar på SE P900 är rullhjulet som gör att man hanterar almanacka och kontakter effektivt.
Jag har tröttnat nu, provat oändligt med telefoner känns det som och ingen som riktigt vill vara min partner, har provat kombinationen pda + mobil, eller pda och mobil i samma, två mobiler o.s.v.
Provat hittils. (mini-mini recension)
Detta har jag testat ifrån typ november förra året.
Nokia 6680 & N70
Ganska lika lurar, tangenterna är inte i samma värld som mig och det är rena fanskapet att slå rätt eller komma rätt med större fingrar, i övrigt relativt bra lur.
(6680;in mötte diskvattnet så jag fick en N70 på försäkringen)
Qtek 8310
Klockren lur, om den inte buggade så galet, snabb i menyerna men felet att den hängde sig titt som tätt utan att det syndes förrän man försökte ringa var värdelöst, kan inte ha telefoner som slutar fungera i jobbet.
Service en gång, problemen fortsatte, bytte telefon.
Sonyericsson K750i
Fräsh lur, känns klumpig eller vad man ska säga, kommer inte överrens med SE´s menysystem med bakåtpilen alls, bort.
Motorola V3i
Tunn, smidig... sen då, nee, menysystem från yttre rymden och konstig batteritid, extra batteri i jackan hela tiden, fungerade bra tills man tog en annan jacka ute på vift, bort.
PalmOne Treo 650
Buggelibuggast, klockren telefon/pda men fasiken att man glömmer ställa den i vaggan hela tiden, perfekt arbetslur så det sjunger om det men taskig batteritid och väldigt buggig, 2 gånger på service sen tröttnade jag.
Just nu kör jag med en SonyEricsson T100 och den fungerar tamefan bättre än någon av ovanstående, fullkomligt äter batteri men 100% av alla inkommande och utgående samtal kommer verkligen fram också.
Nu har jag förvisso beställt en VK2000 privat men behöver en arbetslur också, så nu vänder jag mig till WF;s trogna mobilanvändare, hjälp mig hitta något vettigt, behöver inte vara nyaste coolaste grejjen, prisnivå, 0-6000:-
Jag behöver
- Stor telefonbok med flera poster
- Bra kalender
- Plats för minneskort för dokument och liknande
- Stabilt OS som inte hänger sig stup i kvarten.
- BRA batteritid
- GPRS & Bluetooth ett krav, 3G ett plus.
Jag behöver INTE
- MMS/SMS mojänger är stuntsamma, skickar 2-3 sms per år
- MP3-spelare eller kamera är likgiltigt, använder dom inte
Anyone ?