Har en mobil (LG U8360) som ju klarar att spela mp3.
Funderar nu på om man kan överföra mp3 från datorn till mobilen? Det följde ju med en usb kabel.
Men det enda jag hittar som jag kan göra är att föra över kontakter, kalender o.dyl från datorn.
Är det en Tre (3) eller Vodafone telefon? För vad jag vet så har de en sjujäkla massa låsningar i sina telefoner. I min E1000 från Tre är bluetooth t.ex. låst för allt annat än headset. Fungerar dock om den andra telefonen söker upp mig, men jag kan inte hitta annat än headsets... Finns även massa andra låsningar :(.
Ring Tre/Vodafone och hör med de om det existerar en låsning som gör att du inte kan föra över mp3or om du är osäker eller inte får svar här.
Är det en mjukvarulåsning finns det mängder av företga (https://www.mumien.se t.ex.) som fixar bort den för några hundra och ger dig orginalmjukvara helt utan låsningar.
För dylika ändamål brukar jag använda Gthing. Programmet kan också användas för att installera java-spel på telefonen, etc. Den enda nackdelen är att programmet kostar 7 dollar, men med tanke på vad det kan göra tycker jag helt klart att det är värt det.
Men; det absolut lättaste och snabbaste sättet är att flytta minneskortet till en usb-kortläsare. Det tar nämligen sju svåra år att föra över musik över USB, så om du har en USB-kortläsare till datorn och ett minneskort i telefonen så blir det mindre blod, svett och tårar den vägen.
Om du vill läsa mer om GThing, kan du läsa här eller i GThing-forumet på Aussie3G.
Pedda skrev:
Om det går, ska man banta ner mp3 filerna innan?
Det beror nog en del på hur bra hörlurar du ska använda, och hur mycket minne du har i telefonen. Det finns ingen anledning att ta upp en massa utrymme i onödan med hög bitrate.
För dylika ändamål brukar jag använda Gthing. Programmet kan också användas för att installera java-spel på telefonen, etc. Den enda nackdelen är att programmet kostar 7 dollar, men med tanke på vad det kan göra tycker jag helt klart att det är värt det.
Men; det absolut lättaste och snabbaste sättet är att flytta minneskortet till en usb-kortläsare. Det tar nämligen sju svåra år att föra över musik över USB, så om du har en USB-kortläsare till datorn och ett minneskort i telefonen så blir det mindre blod, svett och tårar den vägen.
Om du vill läsa mer om GThing, kan du läsa här eller i GThing-forumet på Aussie3G.
Pedda skrev:
Om det går, ska man banta ner mp3 filerna innan?
Det beror nog en del på hur bra hörlurar du ska använda, och hur mycket minne du har i telefonen. Det finns ingen anledning att ta upp en massa utrymme i onödan med hög bitrate.
Mvh och lycka till!
GThing verkar helt klart intressant.
Tyvärr har jag inte kommit mig för att köpa nåt minneskort ännu, så tillsvidare är det USB som gäller.
Jag vet dock att jag har använt LG PC Suite till att föra över musik till min telefon (dock inte samma modell), så jag tycker att det borde gå att göra även med U8360. Jag ska testa och se exakt hur jag gjorde.
Ok, det var LG Phone Manager jag undrade över, dumt att jag inte sa det. Tänkte inte på att det fanns flera i LG-sviten. :)
När jag går in i "innehållshanteraren" efter att jag anslutit telefonen med LG Phone Manager, så har jag en mapp som heter Sounds. Jag öppnar den, och leker lite drag & drop med mp3 från windows-utforskaren, så landar musiken på min telefon. Nu vet jag inte om det ser likadant ut, eller fungerar på samma sätt med U8360 som med min U880, men det är samma mjukvara (nåja, jag har 1.4.0.36 av Phone Manager), och mer eller mindre samma OS i telefonen.
Så ser det i alla fall ut hos mig. :)
Om du ska använda telefonen som mp3-spelare så får du tänka på att med det interna minnet kommer du ingen vart. :)