webForumDet fria alternativet

Bluetooth headset...

Mobiltelefoner

5 svar · 572 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

Är sugen på att skaffa en bluetooth headset och undrar om det isåfall går att koppla till min Powerbook att använda till Skype exempelvis. Datorn stödjer bluetooth och jag använder redan bl a en trådlös mus via den vägen.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

ska fungera
ser inga hinder ... kolla med dom som säljer ... då är det dom som är ansvariga för om det inte skulle funka o du får tillbaka pengarna

Medlem sedan okt. 2004111 inlägg

Det jag märkt av med dessa headset är att det inte alltid funkar överens med vanliga mobiler då man måste in och fixa ny firmware. Kolla med försäljaren vore ju guld om det funka om du kör med skype ju.

Medlem sedan okt. 200468 inlägg

Motorola HT820

Hej!
Jag köpte mig nu i veckan ett stereo-headset av märke Motorola, modell HT820.
Exempelsite:
http://www.more4less.se/product_info.php?cPath=39_43_82&products_id=419

Tyckte om denna produkt då den simultan kan vara ansluten till två källor. T.ex. mobil för samtal o dator för musik. Samt att det är hyfsat okej utseendemässigt och faktiskt bra passform.
(En tanke var också att få det att fungera med Skype, men så långt jag har inte kommit ännu.)

Mitt problem är att andra bluetooth-prylar anslutan till datorn, främst tangentbord o mus (Logitech), sölas ner. De går långsamt och lång responstid vid knapptryckning eller musklickning. Dessutom släpar musiken i lurarna (HT820) och kvaliten på ljudet är inte det bästa.

Någon som har någon idé på vad detta kan bero på?
Mvh Andreas

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Bluetooth har en max hastighet på 1 Mbps, Bluetooth 2 (EDR) har en max hastighet på 3 Mbps...det skulle ju kunna ha med det hela att göra.. det vill säga mellan 128 och 384 KBps, som teoretisk max-hastighet...

Medlem sedan okt. 200468 inlägg

colione skrev:

Bluetooth har en max hastighet på 1 Mbps, Bluetooth 2 (EDR) har en max hastighet på 3 Mbps...det skulle ju kunna ha med det hela att göra.. det vill säga mellan 128 och 384 KBps, som teoretisk max-hastighet...

Mmm... sant att bluetooth har en begränsning på hastighet.
Men varför skulle headset:et påverka kommunikationen med t.ex. tangentbord och mus, oavsett om jag sänder något från datorn till headset:et eller inte?
// Andreas

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)