webForumDet fria alternativet

iAudio X5 - nån som har en sån?

Program & appar

19 svar · 833 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Jag skulle behöva lite hjälp här. Jag har nästan bestämt mig för att köpa en iAudio X5.

Efter att ha surfat runt lite på hemsidan så förstår jag att den stödjer min Canon EOS 20D för filöverföring. Men klarar den att föra över raw-filerna också då? Är det någon som har en sån här spelare och har prövat? Känner inte för att köpa en bara för att pröva så det fungerar.

hopparn tipsade mig i en annan tråd om en Archos. Men den kostar lite mer, iAudio är inte lika dyr... men ifall inte iAudion klarar .cr2-filer så är det ju ingen idé ändå.

Vad tror ni? :)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Archos spelare är mycket klumpigare än iAudios diton.

Tydligen kan man skicka över raw-filer till iAudio-spelaren men inte titta på dessa i displayen. Källa: Digital Camera Storage (läs tredje svaret). :)

Sweet! Tack för svaret, m_soderlund! Jag har inget behov av att titta på bilderna, de ska bara lagras någonstans. :)

Wie!

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Helt OT, men jag har en sådan spelare och kan bara berömma den. Defintivt en av världens bästa HDD MP3. Klara mängder med filformat och den gör det sjukt bra. Skärmen är också skön, och batteritiden räcker till.
Helt enkelt (y)

Sånt är alltid kul att höra! Kanon. Nu blir jag ju jättesugen! :D

Har precis fått min spelare. Uppdaterat lite firmware och nu laddar jag den. Shit, den verkar helt über! :D Fasiken, hörlurarna man fick till gav ju kanonbra ljud dessutom! Det hade jag inte väntat mig.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Finns det någonstans där man kan se hur gränssnittet ser ut och fungerar? Är det i närheten av att vara lika smidigt som på en iPod?

@ silfver, ja, de medföljande lurarna är inte alls så dumma som man tror :D.

@ muskot, jag vet inte om det finns någon sådan sida, men jag kan defintivt lova att gränssnittet _inte_ är krångligt, däremot finns det fler inställningsmöjlighet, ja mer möjligheter över lag, än med en iPod, vilket gör att du har fler val. Innan du vänjer dig, vilket du gör riktigt fort, så kan det vara lite enerverande att leta, men då får du ta fram instruktionsboken, som tyvärr bara kommer som pdf på skivan, och läsa dig till lösningen, går också bra.
Vad jag däremot saknar är det übersmidiga iTunes -> iPod gränssnittet, men whattheheck, sånt man får leva med. X5an slår min iPod 3G med hästlängder, så, det är det definitivt värt ;).

Coccozz, har du prövat att kopiera saker från en kamera eller något till din iAudio? Använt OTG-funktionen alltså.

Näe, tyvärr har jag inte det då min enda digitalkamera härstammar från nittiotalet :( (ingen support mao.)

Coccozz skrev:

Näe, tyvärr har jag inte det då min enda digitalkamera härstammar från nittiotalet :( (ingen support mao.)

Det är lugnt. Jag har bara använt fel kabel till kameran. Pinsamt! :r (Har i och för sig inte prövat än, men det lär nog lösa sig. :))

Okej, lycka till då ;). Övertygad om att du är nöjd med resten av spelaren... Att se typ någon enstaka episode Simpsons på den är också skönt, när öronen måste vila från dunket en stund ;).

Coccozz skrev:

Okej, lycka till då ;). Övertygad om att du är nöjd med resten av spelaren... Att se typ någon enstaka episode Simpsons på den är också skönt, när öronen måste vila från dunket en stund ;).

Det där förstår jag inte riktigt. Jag försökte lägga in en liten avi-fil jag laddat hem från svts hemsida. Men den kunde inte spela upp filen.

Måste de vara i råformat? Råa avi-filer tar ju rätt mycket plats. Men fungerar simpsons på din alltså? Xvid? Divx? :o

Bah. När jag äntligen har fått ordning på all utrustning strular mjukvaran. :x

Access fail: 1

Fan. Jag skulle skaffat en manick som var skapad för att hantera kameror. :l

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

silfver skrev:

Måste de vara i råformat? Råa avi-filer tar ju rätt mycket plats. Men fungerar simpsons på din alltså? Xvid? Divx? :o

vet inget om iaudio men på min lilla bäbis (archos av420 för er som inte vet) fanns det konverteringsprogramvara på disken då den kom. De filmer som inte går att spela upp kan köras genom den och sen funkar även de :) (alla divxfiler fungerar direkt)

ren divxkonvertering fungerar oxå perfekt

bara lite tips
/Patrick

silfver skrev:

Det där förstår jag inte riktigt. Jag försökte lägga in en liten avi-fil jag laddat hem från svts hemsida. Men den kunde inte spela upp filen.

Du får köra de genom JetAudio och konvertera de först ;). *.avi säger ju ingenting, filmen kan vara i mängder av format precis som ljudet...
För mig har JetAudio klarat konvertera alla filer jag prövat hitills, men det är ju iofsig inte i närheten av alla som format som finns :p.

Coccozz skrev:

Du får köra de genom JetAudio och konvertera de först ;). *.avi säger ju ingenting, filmen kan vara i mängder av format precis som ljudet...
För mig har JetAudio klarat konvertera alla filer jag prövat hitills, men det är ju iofsig inte i närheten av alla som format som finns :p.

Hm. Det låter som en funktion jag missat. :p Får kolla upp det.

Köpte en sån här i går:
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010084611

Hoppas den kommer duga...

Fan vilken bra uppfinning. Jag är prylbög, men visste inte ens att det fanns speciella diskar för det ändamålet... Nu får jag spendera resten av kvällen med att skämmas :( :p

Coccozz skrev:

Fan vilken bra uppfinning. Jag är prylbög, men visste inte ens att det fanns speciella diskar för det ändamålet... Nu får jag spendera resten av kvällen med att skämmas :( :p

Eller så köper du bara en likadan och låter den damma i prylhyllan. :P

Haha, näe du, nu är det dags för extrautrustning till TV-soffan ;).
Får köpa kameradisken efter kameran...

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)