webForumDet fria alternativet

"singel" sökare

Småprat

10 svar · 530 visningar · startad av Nickemannen

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg
Frågan#1

Jo för ett tag sedan så läste jag på någon webbsida eller i någon tidning om en produkt. Som gav av sig ett pip om någon annan hade en likadan produkt och någorlunda likadana inställningar.

Men jag kan inte komma ihåg namnet eller hitta vart jag läst om detta.

Någon här som kan hjälpa mig?

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Nickemannen skrev:

Jo för ett tag sedan så läste jag på någon webbsida eller i någon tidning om en produkt. Som gav av sig ett pip om någon annan hade en likadan produkt och någorlunda likadana inställningar.

Men jag kan inte komma ihåg namnet eller hitta vart jag läst om detta.

Någon här som kan hjälpa mig?

Var det inte programvara på mobiltelefonen som kommunicerade via BT? Minns inte riktigt men vill minnas att det var något sådant... :)

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Ja, det är mycket möjligt att det kan varit det. Men jag har för mig det var en produkt.
Har hittat något kallat Mobileluck.

Så nu försvann min fina programide :|

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Kan bekräfta att det fanns/finns en sån där produkt. Minns att jag läst om det men kommer tyvärr inte heller ihåg vad den hette.

Men det är väll bara att skapa en egen annars :)

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Men gah var ju på Tyra Banks talskhow tidigare idag (ja, jag erkänner, jag kollade på det) :P
Istället för "flirting" kallade de det typ "blirting", "" eller något liknande.

/r Ahh efter att ha googlat på flirting +tyra banks kom ju det jag menade.. Saken de hade heter "Blackberry".

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Haha, har Tyra Banks en talkshow nu?! Höll inte hon på och hitta massa nya modeller förut?

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Poffe skrev:

Haha, har Tyra Banks en talkshow nu?! Höll inte hon på och hitta massa nya modeller förut?

Går mitt på dagen på femman. ;)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Som alla andra, när de tjänar taskigt med pengar startar de nåt nytt.
Det med Tyra är som Operah men med utseende o dyl.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jerpa skrev:

Som alla andra, när de tjänar taskigt med pengar startar de nåt nytt.
Det med Tyra är som Operah men med utseende o dyl.

...och kanske inte lika seriosa saker hos Tyra.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Var det inte något som lanserades i Japan? Har för mig att jag läste det någonstans i alla fall.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Fia skrev:

Var det inte något som lanserades i Japan? Har för mig att jag läste det någonstans i alla fall.

Det har jag med. Fast det rorde inte bara sig om 'singel'-sokare. Utan du skrev in ett visst antal keywords, nar nagon gick med liknande keywords gick nara dig pa stan plingade det till.

Vad det var for teknik bakom vet jag inte, men detta var langt innan bluetooth iallafall.

248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)