Gjorde ett oerhört genomtänkt (ja, faktiskt) köp på ebay av en "ljus-tavla" som är oerhört vacker. I förklaringen av produkten stod det
It works any voltage from 110v-240v with a 2 prong plug
perfekt tänke jag, en vanlig stickkontakt... men icke. Vet inte riktigt vilken typ av kontakt det är, men den är säkert för USA.
Nu till min fråga... någon som vet var jag ska leta för att hitta en typ omvandlare eller vad vi ska kalla det så den fungerar för våra uttag?
just den här tavlan har ett märke med flouerande (heter det verkligen så) färg i mitten på en plexiglas-skiva kan man säga. Sen är det en neonlampa längst upp som lyser ner över glaset så märket lyser... typ
jamen kolla, den där borde ju passa... får ta och testa den.
Tack så mycket!!
Ja, fast nu när jag tänker efter så är den ju tänkt att användas utomlands. Kolla först upp att den går att använda åt andra hållet. Dvs din stickkontakt är ju av amerikansk typ som du ska använda i Sverige. Hör med personalen på Clas Ohlson!
Hmm, kör det inte med en annan frekvens på växelströmmen i USA, vilket gör svårt att köra dessa grejer i Sverige utan att byta transformator? Kanske minns jag fel?
Jag vet att min syster kopte sin kamera i usa. Och de har nagon extra klump pa deras laddare (San som Gein visade, fast tvartom)
Jag hoppas verkligen att det gar att fa tag i en san med tanke pa alla elektroniska prylar jag kopt :S
Varfor kan inte alla bara vara lika smarta som Apple?!? Var tvunen att kopa en ny laddare. Transformatorn sitter i mitten, en sladd gar till datorn, den andra sladden till vaggen. Sladden till vaggen gar att ta loss och byta ut, vilket gor att man bara behover kopa en world-travel adaptor sa har man stod for de flesta (alla?) lander.
Som tur ar var det andra sidan som borjade brinna for mig, sa jag kan bara ta min gamla kontakt och satta till den nya laddaren nar jag kommer hem.
Hmm, kör det inte med en annan frekvens på växelströmmen i USA, vilket gör svårt att köra dessa grejer i Sverige utan att byta transformator? Kanske minns jag fel?
De kör med 60 Hz, istället för våra 50 Hz. Men ofta klarar prylarna bådadera. Troligtvis gör den här det, då de har bemödat sig om att den ska klara även vår spänning.