webForumDet fria alternativet

Hjälp mig hitta grym mp3-spelare, minst 4 gig

Mobiltelefoner

11 svar · 610 visningar · startad av m_soderlund

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg
Frågan#1

Jag söker en mp3-spelare som har dessa egenskaper:

- minst 4 gig utrymme
- mycket bra ljud
- många funktioner (t.ex. equalizer, radio, inspelningsmöjligheter etc.)
- det ska vara lätt att se låtinfo och byta låt (mycket gärna en fjärrkontroll med display på)

Priset spelar ingen roll.

De mp3-spelare som jag skulle gilla är dessa:

- iAudio X5 30GB L
- spelare i iRiver H10-serien, t.ex. iRiver H10 20GB

Problemet med båda är att de inte har fjärrkontroll med display. Hårddiskbaserade mp3-spelare är ofta ganska stora och något att ha i fickan, varpå en fjärrkontroll med display är att föredra till en sån spelare.

Jag har en iRiver H100 20GB sedan tidigare men vill alltså förnya mig.

Även om du känner att ditt förslag inte stämmer in på alla mina punkter - föreslå ändå!

Tack på förhand!

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

iPod nano.

Jag har alltid varit emot iPod, mestadels för att spelarna inte har speciellt många funktioner. iPod nano är förvisso smidig, men ej ett alternativ. Tack ändå muskot!

Och som jag skrev förut - jag vill inte behöva plocka upp spelaren ur fickan för att byta låt.

Medlem sedan dec. 2005664 inlägg

m_soderlund skrev:

Jag har alltid varit emot iPod, mestadels för att spelarna inte har speciellt många funktioner. iPod nano är förvisso smidig, men ej ett alternativ. Tack ändå muskot!

Och som jag skrev förut - jag vill inte behöva plocka upp spelaren ur fickan för att byta låt.

Finns väl fjärrkontroller man kan köpa till :)

Vad jag har hört så finns alla de funktioner du skriver om i nanon.

Har verkligen Nanon grymt ljud om man jämför med en av iRivers spelare i prisklass högre?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag har inte testat någon iRiver, men jag tycker att iPod nano låter mycket bra (tillsammans med ett par Sennheiser HD200).

Det bästa tycker jag dock är användargränssnittet, den mycket smidig och lättanvänd. Dessutom är den liten, snygg och flashbaserad. :)

Medlem sedan dec. 2005664 inlägg

m_soderlund skrev:

Har verkligen Nanon grymt ljud om man jämför med en av iRivers spelare i prisklass högre?

Jag har inte testat varken nano eller iRivers spelaren. Jag har tyvärr föregångaren till nano...
Men som jag har förstått det så är det verkligen inget dåligt ljud. Sedan om irivers är bättre får du nog själv avgöra genom att testa (då detta är högs personliga upplevelser och uppfattningar).

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Du kan koppla in Apples egna kontroll med inbyggd radio till valfri iPod eller iPod Nano. Se http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/9201202/wo/wB1UqYeSPZLb2sjI32hTJloy909/0.SLID?mco=3A8E4A5E&nplm=MA070

Har själv en Nano vilket jag är riktigt nöjd med. Ljudet är kalas, kan lova att det är minst lika bra eller bättre än iRiver.

iPod nano kanske blir ett alternativ trots allt. Men jag söker fortfarande en fjärrkontroll med display. Tack KoTTeN!

Jag tror att jag har hittat kombinationen. iAudio X5 30GB L med fjärrkontroll. (notera displayen på fjärrkontrollen!)

Visserligen såg iRiver H10 20Gb med dess fjärrkontroll (tyvärr utan display) jävligt nice ut.

Övertyga mig om att det finns bättre alternativ än framför allt iAudio-paketet!

Någon som har tips på fler mp3-spelare som kan tänkas motsvara mina krav eller nästan motsvara? Tack. :)

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

ipod är aldrig ett alternativ om man kolla batteritid o liknande runt batterierna

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)