Hej, jag har inte hittat någon vettig del av ett forum som tar upp frågor för Grafikkort och dess frågor, ni kanske kan skicka vidare detta inlägg dit eller så kanske ni kan svara på en fråga endå fast jag frågar här.
ett grafikkort är väl en hårdvara iaf? kanske det inte är, är inte så bra på datorer. just därför jag frågar en sån dum fråga. och en till fråga här.
Jag har ett grafikkort "Radeon X850 XT" och en 19" plattskärm från LG. Flatron Slim står det på den.
Varje gång jag går in på https://www.ati.com och hämtar hem nya catalyst och drivrutiner och avinstallerer först grafikkorttet sedna nya drivisar i datorn, som man ska göra. varje gång jag startar upp datorn igen så kommer den dit då min användare kräver ett lösenord, ( har windows XP ), och då blir min skärm helt svart så kommer det upp en ruta "analog powersaving mod", och så kan man inte starta igång skärmen och logga in utan då får jag starta om datorn igen och köra en backontrack återställning, vet ni vad som är felet eller om jag gör några fel? jag har testat utan att avinstallera grafikkortet och med att avinstallera, min kompis har en precis likadan dator, inget är bytt, men för honom funkar det att uppdatera utan att det blir fel, men inte för mig. snälla behöver hjälp, vill kunna spela med nya drivrutiner och inte dom gamla som jag haft i snart ½ år. Tack på förhand /Mikael
Grafikkort är hårdvara ja. Allting som sitter i datorn är hårdvara. Hårddisk, Grafikkort, Diskdrive osv. Mjukvara är Dina spel och operativsystem. Skärm, mus, tangentbord osv är kringutrustning (ja så tolkar jag det iaf). Jodå, men du skulle nog postat i "Hårdvara för Mac & PC", detta är ju nätverksforumet :)
Det var ett mysko problem du hade du, har du provat någon annan skärm och fått samma problem? Det finns ju en sak som du kan prova, gå in i kontrollpanelen på "power options" och stäng av de där för skärmen. Kan ju vara det som strular. Alternativt om det i ATI's kontrollpanel finns någon separat inställning för det. Jag är inte så bra på ATI så det kan nog någon annan svara på bättre...