webForumDet fria alternativet

Kan inte ladda min telefon

Mobiltelefoner

12 svar · 842 visningar · startad av carl_x

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg
Frågan#1

Har en Sony Ericsson K600i. Har ett väldigt märkligt problem. Batteriet är slut, men försöker jag ladda batteriet får jag inte upp någon indikation i fönstret på att batteriet laddas. Det går inte heller att starta telefonen. Dock tänds den röda LED-lampan, vilket den brukar göra när man laddar telefonen. Lampan lyser ca 3 min, sen slocknar den. Försöker man sätta igång telefonen under tiden lampan lyser så slocknar lampan direkt. Enligt manualen kan det ta 30 min innan någon indikation ges på att batteriet laddas, men det har alltid kommit upp direkt att batteriet laddas. Dessutom har det gått två timmar nu.
Givetvis kan det vara fel på laddaren och/eller telefonen, men det kanske är någon av er som har haft samma problem. Laddaren användes senast igår utan problem.

Idéer?

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

verkar som din telefon gett upp

hadde samma problem med ming 610 ... fick en ny istället .. och ej operatörlåst som ploster på såren

Nu har den legat på laddning hela natten. Inte ett dugg har hänt. Ska åka in med den till Ocom i Malmö om en liten stund.

EDIT: Finns det nån annan servicebutik än Ocom som ni skulle vilja rekommendera? Befinner mig för tillfället i Vellinge, så Malmö eller Trelleborg är närmast till hands.

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Kan du inte ta kontakt med återförsäljare?

Melea skrev:

Kan du inte ta kontakt med återförsäljare?

Jo, visst kan jag göra det. Problemet är att telefonen är köpt över nätet. De har själva ingen serviceverkstad, utan rekommenderar bara andra. Har varit inne på Ocom i Malmö nu iaf. Har konstaterat att det är ett elektronikfel i telefonen. Den måste in på service. Ocom hade bara GSM-telefoner att låna ut, och min operatör släpper tydligen inte in någon/enstaka GSM-telefoner i nätet. Ska ringa direkt till Sony Ericsson nu och fråga om man kan komma förbi med telefonen.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Sony ericsson tar nog inte imot den
ring din återförsäljare dom har ansvaret

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Cr-Service i Åkarp har egen serviceverkstad och snabb service. (Dessutom en mycket trevlig tjej i teceptionen :) ) Snabbservice kostar 150:- och då fixar de garantiärende medan du väntar. Ta med kvittot på telefonen så är det inga problem med garantireperation.

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=get_info&advert_code=20328875&header_code=&search_word=gsm+service&company_name=&where=åkarp&ax=

Nicrosoft skrev:

Cr-Service i Åkarp har egen serviceverkstad och snabb service. (Dessutom en mycket trevlig tjej i teceptionen :) ) Snabbservice kostar 150:- och då fixar de garantiärende medan du väntar. Ta med kvittot på telefonen så är det inga problem med garantireperation.

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=get_info&advert_code=20328875&header_code=&search_word=gsm+service&company_name=&where=åkarp&ax=

Nicrosoft, du är en ängel! Ringde till CR-Service, men dom hade stängt sin telefon idag pga. inventering. Ska ringa dit i morgon bitti. Om de inte lyckas fixa min telefon med en gång då, vad händer då? Eller det alternativet finns kanske inte? MÅSTE ha min telefon senast i morgon. Fan, vad handikappad man är utan sin telefon.

Dom har lånetelefoner men ajg kommer itne ihåg vad det kostar.

Hmm, okej. Får helt enkelt ta och ringa dit i morgon. Drar ju till Karlskrona igen på söndag, så den måste ju vara färdig senast fredag. De där 150:-, är det en avgift dom tar ut för att dom ska göra service direkt meda man väntar eller är det en avgift dom tar för all service? Jag lär ju inte få betala något för själva servicen eftersom jag räknar med att garantin täcker det.

Avgiften är för att de gör det medan du väntar.

Nicrosoft skrev:

Avgiften är för att de gör det medan du väntar.

Perfekt! Tack för hjälpen. Meddelar i morgon om hur det gick.

Var inne på CR Service idag. Slapp betala någon snabbservice-avgift eftersom de inte kunde göra något åt problemet. Telefonen ska skickas till Sony Ericsson i morgon.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)