webForumDet fria alternativet

Mp3-spelare med hårddisk + USB OTG?

Program & appar

5 svar · 560 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Det finns tydligen en manick som heter IAudio med 20GB utrymme. Det är en mp3-spelare. Men om man vill så kan man koppla in sin kamera i den för att föra över bilder. Men den verkar inte stödja min Canon-kamera. Sidan är skitrörig så jag kanske har fel.

Men vet ni fler liknande produkter med dessa egenskaper? Kravet är att jag ska kunna lyssna på musik samt föra över mina bilder från min Canon till den här. Gärna 20GB utrymme eller mer.

Förslag? Gärna märken som man känner igen. Eller tips på produkter ni vet är pålitliga. Vill inte ha lagringsmedia som tar bort alla mina bilder. :)

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

jag är i din sits, samma kamera och vill kunna tömma den... kollade på iaudio och fick veta samma som du att den inte tar canons pictbridge för överföring. Jag köpte denna i fredags (ARCHOS AV420) och är så nöjd man nånsin kan bli :) http://www.webhallen.com/prod.php?id=31753 den läser CF kort och kan med tillbehörssläde läsa alla kort som finns. Jag har använt den som jukebox på fest, fört över foto och filmer samt spelat in från digitalboxen på den och allt är klockrent. Nackdel är att man i vissa fall måste konvertera filmen till avi(mpg4 - divx) om man för över en befintlig film från sin burk, men det kan jag leva med

det kom en storebror med USB host (den tar oxå canon) för två veckor sedan som heter AV 530, men den fanns inte inne när jag var och handlade så det fick bli denna. Om du vill se bilder eller annat på den så pm:a så fixar vi det.

AV 530 som USB Host tar canon enligt deras europeiska support, jag mailade och kollade.

hopparn skrev:

jag är i din sits, samma kamera och vill kunna tömma den... kollade på iaudio och fick veta samma som du att den inte tar canons pictbridge för överföring. Jag köpte denna i fredags (ARCHOS AV420) och är så nöjd man nånsin kan bli :) http://www.webhallen.com/prod.php?id=31753 den läser CF kort och kan med tillbehörssläde läsa alla kort som finns. Jag har använt den som jukebox på fest, fört över foto och filmer samt spelat in från digitalboxen på den och allt är klockrent. Nackdel är att man i vissa fall måste konvertera filmen till avi(mpg4 - divx) om man för över en befintlig film från sin burk, men det kan jag leva med

det kom en storebror med USB host (den tar oxå canon) för två veckor sedan som heter AV 530, men den fanns inte inne när jag var och handlade så det fick bli denna. Om du vill se bilder eller annat på den så pm:a så fixar vi det.

AV 530 som USB Host tar canon enligt deras europeiska support, jag mailade och kollade.

Ja, den där verkar het! Men den har en massa onödiga funktioner som jag inte behöver. Spela in tv liksom? :p Nej, det räcker ju med mp3 och enkel överföring bara.

Undra vad de menar med

Lagra foton i JPEG (utom progressiva)j eller BMP

Pallar den inte .cr2-filer då? Jag trodde det var möjligt att slänga över precis vilka filer som helst till en sån där.

Fler tips?

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

silfver skrev:

Undra vad de menar med

Lagra foton i JPEG (utom progressiva)j eller BMP

Pallar den inte .cr2-filer då? Jag trodde det var möjligt att slänga över precis vilka filer som helst till en sån där.

Fler tips?

Den lagrar allt, som en 20 gb usb tumme, den kan inte visa allt bara :)

jag letade efter installations cd i lådan du vet ev drivisar, filmprogg etc, men det var lagt på disken alltihop och bara att tanka in, första anslutningen sa den: Archos mass storage device found...:)

hopparn, det låter kanon! Frågan är om jag ska nöja mig med 20 GB. Fast vill man ha mer så blir ju prisklassen betydligt högre.

Eftersom ingen annan verkar ha nåt att tillägga så markerar jag ditt svar som accepterat. Kanske köper jag en Archos framöver. Återkommer i så fall. ;)

Den stödjer visst Canon EOS 20D. Sidan som är dåligt uppbyggd... :OO

http://www.cowonamerica.com/products/iaudio/x5/

Nån som har en sån?

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)