Jag bor hos en utmärkt hyresvärd, men som dessvärre är uppkopplad mot Tele2vision (fd Kabelvision) på kabeltv-sidan. :bla
Nu har jag tröttnat på att varken ha 4+ eller Discovery bland kanalerna (däremot de oerhört spännande TCM och Animal Planet... :OO) och funderar på att åtminstone peta in några till av vad jag vill ha.
Enligt deras hemsida (som är rätt värdelös) har jag kommit fram till att Pluspaketet borde kosta 40 spänn för mig eftersom jag redan har deras kabelutbud. Dock finns inte just det utbudet redovisat på siten, de vill väl inte skylta med det...
Dock: 399 spänn i inträde, 20 spänn per månad i dekoderhyra och 25 spänn i aviseringsavgift gör ju att det barkar iväg jämfört med 40 spänn för själva kanalerna.
Alltså ska vi kapa kostnader! :e Färre inbetalningstillfällen är inga problem, men kan man köra med vilken dekoder som helst, eller är det specifika som gäller?
Jag har läst lite om digitaltv, men Jönköpings sändare slocknar inte förrän november nästa år och Boxer är åt helvete för dyrt än så länge.
De använder vad jag vet "speciella" dekodrar, jag har i alla fall aldrig sett dem i något annat sammanhang. Hittar sådana på loppis ibland, så det borde ju vara möjligt att köpa en billig och begagnad dekoder och sedan betala via autogiro.
Med tanke på att Tele2vision går över till digital-tv nästa år rekommenderar jag dock att inte betala mer än någon spottstyver för dekodern.
Tja, det är aningen av skuggor på nån kanal ibland, men annars funkar det tekniska utan anmärkningar här i stan iaf. Iofs bor jag inom synhåll från kabeltv-masten men iaf. :e
muskot: Jo, jag kikade som snabbast på Blocket igår, men hittade inget matnyttigt direkt. Får väl leta lite noggrannare. ;)
Digitalboxen är väl ingen direkt höjdare, tusen och en olika sladdar av flera olika varianter, design som hör hemma för en mindre evighet, dessutom tycker jag de har lite höga priser för lite vettigt, funderar själv på att skaffa Canal Digital/Viasat med satellitmottagare på balkongen istället, fler kanaler till samma pris :l
Parabol är inget alternativ för mig (norrbalkong... :x) eftersom värden nog skulle ha ett och annat att säga om jag bultade upp den på väggen bredvid köksfönstret... :e
Men nu har jag läst lite till i reklamfoldern som kom hem (och som satte igång tankarna) och på nätet ser jag nu att jag kanske kan undvika inträdesavgiften i alla fall. Det är ju åtminstone ett steg i rätt riktning. ;)
Eh, ok. :OO
Tack för tipset. Kolla gärna datum på tråden innan du postar nästa gång. :e
Dessutom tror jag det är en väldigt dum idé att skriva om piratdekoder här.
Framförallt flyttade jag ifrån Tele2vision-skiten för två månader sen (jubel och fröjd! :e) och om några veckor flyttar jag in i ett Com Hem-hus (mera jubel och fröjd! :birp)... ;)
Framförallt flyttade jag ifrån Tele2vision-skiten för två månader sen (jubel och fröjd! :e) och om några veckor flyttar jag in i ett Com Hem-hus (mera jubel och fröjd! :birp)... ;)
Illa, bor i ett själv :(
Trodde ju att eftersom jag redan hade grundutbudet (via hyran) så kunde jag bara köpa till de kanaler jag ville ha extra. Men icke sa nicke.
För att kunna ha några extra kanaler så var man tvunget att ha något utav deras Smal, Medium eller Large abonnemang. Jag måste alltså ta ett till abonnemnag med grundutbudet och sedan välja till andra kanaler. Betala får två grundutbud alltså eftersom det jag har "tillhör" fastigheten och inte mig.
274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e