Jag sitter vanligtvis på jobbet med min bärbara, utan internet.
Då kom jag på tanken att surfa från mobilen via bluetooth, men detta verkar vara ruskigt dyrt.
Jag har Comviq Kompis Plus och enligt deras sida kostar det 15 kr /mb.
Finns det något billigare sätt att surfa på?
Någon nämnde att man kunde wappa via GSM, men då är det ju ett minutpris. :l
Är det såhär dyrt eller har jag missat något? Finns det något bättre abonnemang för det här?
Jo, men jag får inte koppla in min egna dator på deras nätverk, enligt chefen.
Jag kan sitta på deras datorer, men de är fruktansvärda, med skärmar gjorda innan de ens kom på vad strålning är.
Det går ju rätt segt att surfa med mobilen också, så det kan ju vara idé att stänga av bildvisning. Då kan man surfa ganska länge innan man kommer upp i 1 MB.
Annars finns det väl en del 3G-abonnemang anpassade för datatrafik, där du betalar en fast månadsavgift. Då blir ju hastigheten dessutom bättre.
Det går ju rätt segt att surfa med mobilen också, så det kan ju vara idé att stänga av bildvisning. Då kan man surfa ganska länge innan man kommer upp i 1 MB.
Annars finns det väl en del 3G-abonnemang anpassade för datatrafik, där du betalar en fast månadsavgift. Då blir ju hastigheten dessutom bättre.
Kollade upp Comviqs 3G-tjänst, men där måste man binda sig i 18 månader och betala 200:-/mån. Samt att man endast fick 1GB gratis, sen kostade det pengar per hämtad MB.
Well, får väl klara mig utan. Har bara 2 månader kvar ändå.
Tack för era svar! :bire