webForumDet fria alternativet

Digital-tv från Comhem, nåt att ha?

Bredband & telefoni

8 svar · 515 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

Jag har redan bredband från comhem, och skulle jag byta teleoperatör och samtidigt skaffa digital-tv får jag 3 saker till priset av 2.

Är digital-tv nåt att ha? Jag tänker bara skaffa paketet small som typ bara ger 1,2,4 plus lite annat...

Hur är bilden jämfört med analog tv?
Blir det bättre för mig som har HD-ready LCD-tv?
Hur är digitalboxen man får med? Nåt att ha?
Övriga kommentarer?

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

1. Det är inte många kanaler som sänds digitalt i grundutbudet, vill du se digitala kanaler måste du betala 39-49:- extra per kanal och månad.

2. Analoga kanaler fungerar inte med komponent, så antalet kanaler du kan se i grundutbudet baseras på vilken koppling du har mellan boxen och skärmen

3. Boxen är seg. Vissa kanaler kan det ibland vara störningar på, både bild och ljud. Bilden imponerar inte i vanliga fall heller iofs.

Om erbjudandet är värt pengarna? Hum, troligtvis. Det fungerar tillfredställande iaf. Mitt största problem med dem är att inte ens de vanliga kanalerna erbjuds digitalt i grundpaketet, utan kostar extra. Snålt värre. Digitala kanaler utan extra kostnad innefattar 1,2 och 4. Inga andra.

Medlem sedan maj 2005562 inlägg

magnusfeldth skrev:

Blir det bättre för mig som har HD-ready LCD-tv?

tror inte det kommer bli någon skillnad.
krävs att programmen / filmen är inspelad med HD tekniken och att den sänds i HD format..

Finns idag bara 1 kanal i sverige som sänder i HD , C More HD tror jag den heter, vet dock ännu inte om det finns någon HD mottagare tillgänglig att köpa men

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag står också i samma fas nu.. Digitaltv från Comhem eller inte..

Kan man köpa vilken box som helst & få den att funka med Comhems utbud i ett Comhem-hus?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Om ni har möjlighet att sätta upp en parabol, så är det det bästa valet ur kvalitet och framtidsäkerhet synvinkel. Plus att bitraten på videoströmen i både Boxer och Comhems digitala nät är usel i jämförelse.

http://www.minhembio.com/forum/ finns det trådar som jämför... :)

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Här kan man se vilka boxar som är "godkända" av comhem http://www.comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&_pageLabel=publik_page_kund_tv_start

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag har alla tre från ComHem. Har inte satsat på ytterligare kanaler ännu, men upplever bilden som bättre. På köpet ramlade det in ett antal, ca 20, olika radiokanaler som jag njuter av.
Har BBB som lev av 24Mb men ville ha en second source.
Så varför inte prova!

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Ooops

Idag när jag skulle kolla var de flesta kanalerna borta Och hela Radiolistan.
Kanske var det bara en aptitretare.
Här måste man nog slanta upp för att det skall vara värt att ha det!!! §e

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Första månaden har du tillgång till allt.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)