webForumDet fria alternativet

Synkronisera två S/E-telefoner

Mobiltelefoner

6 svar · 408 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

I går sa jag till min kollega att det var jätteenkelt att föra över telefonbok och egna bilder och allt det här till den nya telefonen han har fått. Det är ju bara att föra över med blåtand.

Sen nu i dag, när jag tänkte börja pilla med det här, så slog det mig. Hur i jäklar ska jag föra över telefonboken på en telefon utan sim-kort? :D Man kan ju inte ha igång båda telefonerna samtidigt, eller hur? Så på något sätt så måste jag ha en tredje telefon/dator/grej som först tar emot allt för att sedan skicka vidare.

Eller finns det något smidigt sätt? Och hoppas ni förstår vad jag menar med mitt problem. Annars får jag väl försöka förklara lite bättre. :)

Just det. Det rör sig om två SonyEricsson-telefoner. En T610 och en k750i. Jag ska alltså föra över telefonbok och allt till den nya, till k750i.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Enklast är ju om du har blåtand + Outlook i en dator som mellanhand. Då har du dessutom backup på rubbet..

Jo, men då måste jag ha en blåtandsmottagare också. :) Det har jag inte på jobbet. Men jag gjorde så att jag kopierade över alla kontakter på sim-kortet. Så egentligen är det bara bildbiblioteket och det som är kvar, men det verkar vara mindre viktigt.

Men jag väntar ändå lite med att acceptera svar ifall någon kommer med någon mer smart lösning. :)

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Inte den mest optimala lösningen men jag har ett kontantkort som jag fick med när jag köpte en telefon för längesen, har aldrig fyllt på pengar på det så det ända man kan ha det till just när man vill flytta saker mellan telefoner. Tror inte det kostar många kronor att köpa ett kontant kort som inte innehåller pengar att ringa för.

dahlgren skrev:

Inte den mest optimala lösningen men jag har ett kontantkort som jag fick med när jag köpte en telefon för längesen, har aldrig fyllt på pengar på det så det ända man kan ha det till just när man vill flytta saker mellan telefoner. Tror inte det kostar många kronor att köpa ett kontant kort som inte innehåller pengar att ringa för.

Ska man göra så där så kan jag ju likaväl använda mig av mitt egna sim-kort. :D

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

Du har ingen datakabel till T610:an?, för då kan du på ett smidigt sätt lägga allt på datorn.
När det gäller K750:an så skall det medfölja en datakabel så att du kan installera en PC Manager på datorn så att du på så sätt kan köra över allt till nya mobilen.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Kopiera från gammla till simkortet
sätt i simkortet i nya o flytta över

eller leta på ett gammalt sim kort funkar med gamla kort som gått ut

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)