webForumDet fria alternativet

Behöver lite aktuell PDA-info

Program & appar

3 svar · 351 visningar · startad av Fia

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg
Frågan#1

Ska skissa på en tänkbar PDA-applikation och då vore det ju bra om jag kunde lite om PDA i största allmänhet. Har rotat fram pojkvännens gamla Palm V från typ 99, men vet inte om det är någon som använder såna längre. Så här följer lite frågor:

• Vilka märken/modeller av PDA som används mest idag?
  • Vad kostar de, på ett ungefär?
  • Hur stora är skärmarna (i cm)?
  • Är de i färg?
  • Finns det modeller med inbyggd GPS?
  • Finns det tjejer som köper/använder PDA? :P (Mest nyfiken för själv har jag bara sett tekniknördar med PDA:s)
Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Palm var störst från början Nå är det nog PocketPc
Prisläge från 2 till 6 K SEK
Nu kommer det mera av Mobil3 dvs MS i Operativet.
Eten (som jag har själv ) har 45*65 mm skärm Bra upplösning. Färg förstås.
Nya telefoner kommer med hybrider.
HP6500 har Både GPS och WLan inbyggt. Kan bli en standard. Bra för Skype och lijknande.
Har inte sett någon tjej använda ens en SE P900 910.
Det är nog stor(lång) väg till acceptans till ett handverktyg.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Tack! :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Lasp skrev:

Palm var störst från början Nå är det nog PocketPc

Ja, och med tanke på att Palm ska börja köra PocketPC i sina maskiner lär ju inte det förändra saken.

Lasp skrev:

Prisläge från 2 till 6 K SEK

Du kan få en handdator för under tusenlappen idag, men då går du visserligen miste om finesser som blåtand, färgskärm och så vidare.

Lasp skrev:

Har inte sett någon tjej använda ens en SE P900 910.

En kollega till mig har en P910 och hon är väldigt nöjd. Men det är också enda kvinnan jag sett.

Lasp skrev:

Det är nog stor(lång) väg till acceptans till ett handverktyg.

Bekräftas. Många jag talat med har haft men övergivit dem. Det handlar nog mycket om hur man jobbat förut, hur mycket tålamod man har och möjligheterna att verkligen använda dem aktivt och effektivt. När jag testade en gammal Palm m105 första gången 2002 (och då hade jag aldrig använt kalender/filofax alls tidigare) så började jag med att ligga in allt möjligt, både viktigt och mindre viktigt. Det slutade med att jag idag sköter det mesta vad gäller adressboks- och kalenderhantering i min Tungsten T5. Sedan tillkommer ju massa bonusfunktioner som att kolla e-posten/surfa lite var som och när som.

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)