Vill ha reda på samma grej...
...då jag har en Samsung D600. Klarar bara av ovanstående format. Men hur gör man för att konvertera filmsnuttar till t ex mpeg-4?
Jag vet hur man gör om avi till mpeg...iofs.
//Sampe :bire :bire
3 svar · 563 visningar · startad av RichardP
Någon som har den mobilen och kan tala om hur man ska koda om filmklipp för att kunna se dem i mobilen?
Skickade ett mail till SE:s kundtjänst och de sa:
Sony Ericsson W800i har stöd för videoformaten 3GP och MP4. Dessa måste vara enligt följande specifikation:
Files must be of types MP4 or 3GP, having video encoded in MPEG-4 Simple Visual Profile and audio in AAC or AMR format. Video can be encoded in H.263. The phone encodes video in H.263 Profile 0 Level 10 format.
Vilket program och vilka inställningar ska jag använda? Har testat Xilisoft 3GP Video Converter med ett antal olika inställningar men antingen så "laggar" filmen eller så fungerar den inte alls. Provat både MP4 och 3GP..
Tacksam för hjälp!
Vill ha reda på samma grej...
...då jag har en Samsung D600. Klarar bara av ovanstående format. Men hur gör man för att konvertera filmsnuttar till t ex mpeg-4?
Jag vet hur man gör om avi till mpeg...iofs.
//Sampe :bire :bire
...då jag bara är allmänt nyfiken, finns det program som spelar upp *.3GP och vilket/vilka isf?
Coccozz skrev:
...då jag bara är allmänt nyfiken, finns det program som spelar upp *.3GP och vilket/vilka isf?
Quictime spelar upp det perfekt :)
..Sedan om du tycker om quictime eller inte är en annan sak :bire