Har problem med "blink blink" på mitt NES och köpte därför en helt ny connector som dessutom är guldpletterad för bättre kontakt. Jag har också tvättat rent alla kontaktytor i enhet och spelkassetter med kemiskt ren alkohol. Problemet är dock att problemet med "blink blink" kvarstår? Någon som kan gissa vad som kan vara fel då?
Vill poängtera att enheten har funkat utmärkt förut.
Någon som kanske vet vad för något som när det går sönder gör så detta felet uppstår?
Jag har en kompis som hade ett extremt ovilligt nes. Ett knep som brukade funka var att mosa in kasetten och sedan dra det låååångsamt utåt och åt sidorna och så samtidigt som man tryckte på resenknappen som en tok.
Det är lustigt för några beläggningar borde ju inte finnas kvar efter att jag skrubbat med industrisprit och tandborste. Men jag får testa med att köra kasetten fram och tillbaka.
Det är fan lustigt. Det går inte att få igång skiten. Har nött bort allt vad beläggningar heter nu och jag är 100 på att det är metall mot metall i kontaktytorna. Spelet är rengjort, kontaktytorna på kretskortet är rengjorda och connectorn är ny, men det funkar fan inte ändå. Kan det vara någon krets som är trasig som gör detta?
Vilken typ av krets är mest troligt att den är trasig isåfall? Hur mäter jag upp den typen av krets för att se om någon av dem är trasig?
Två metallnabbar skjuter upp lite mer än övriga av de nabbar som ligger i kontakt med spelkasetten. Kan detta göra att inte alla nabbar får kontakt med kasetten?
är det bara det spelet som inte funkar? när vi körde min med tidigare nämnda kompis enhet var det en success rate på ingefär 1/50. tog ungefär en 10 minuter att få igång något
Jag testade med Gremlins istället och det gick igång efter ett par tre knapptryck på power-knappen. Men Super Mario verkar vara helt uppgivet. Får se om jag kan få tag på en annan kasett, det är ju så klassiskt :)
Köpte ett nytt Super Mario men det är lika dött det. Ska man lägga ett vikt papper mellan konectorn och kasetten så kasetten inte tar i botten helt eller?