Kan överösa dig med länkar, men det de flesta sidorna listar samma program.
www.mobigear.se som Hamatzu tipsar om har jag inte sett innan. Men det var en bra sida. Tack för länken. :)
Rekommenderar starkt Total Commander till Pocket PC, File Explorer som följer med Microsoft Windows Mobile 2003 SE har en hög SDpH-faktor (SvorDomar per Hour-faktor ;) ).
TCPMP är programmet jag använder för medievisning som klarar de flesta filformaten. De format som inte följer med standardinstallationen kan oftast fixas via plugin.
Har sett att det finns program som utökar Today (skrivbordet). Har inga program att nämna då jag inte har det behovet.
Säg mig vilka funktioner du behöver så ska jag försöka hitta program till dig.
www.mobigear.se som Hamatzu tipsar om har jag inte sett innan. Men det var en bra sida. Tack för länken. :)
Det gläder mig att du gillade länken. Kan bero på att företaget är relativt nytt som du inte har sett det innan. :e Och hur kan jag veta det? ;) Jo jag praktiserar där faktiskt *Skryt* :p
Jag använder WisBar Advance 2 som "tema" och sedan använder jag Journal Bar som Today-plugin, varje gång jag syncar handdatorn så laddar den ned alla nyheter från aftonbladet och några andra nyhetssidor och sparar dessa i minneskortet så att jag alltid kan läsa ett 50-tal nyheter och artiklar från USA, Sverige och Finland.. Den visar också aktuell väderinformation osv..
Använder även Total Commander, vilket tog en stund att lära sig. För att göra om Quicktime och andra videoformat så att dem går att spela upp i handdatorn så använder jag mig av PocketDivXEncoder 0.3.50
Rekommenderas: WisBar Advance 2 Journal Bar PocketDivXEncoder 0.3.50 - Skulle inte klarar mig utan den!
Tja, i första läget så skulle något liknande Journal bar vara bra. Att kunna tanka ner nyheter som man kan läsa "offline". Dock är jag inte intreserad av att lägga 30 dolaros för ett sådant program... tips på alternativ?
Har nu börjat leka lite och jag hittar inte någon bra decoder. Tips? Den medialabs rekomenderar verkar inte fungera till den filmsnutt jag provade (msdn tv)
Tja, i första läget så skulle något liknande Journal bar vara bra. Att kunna tanka ner nyheter som man kan läsa "offline". Dock är jag inte intreserad av att lägga 30 dolaros för ett sådant program... tips på alternativ?
Har nu börjat leka lite och jag hittar inte någon bra decoder. Tips? Den medialabs rekomenderar verkar inte fungera till den filmsnutt jag provade (msdn tv)
Är det sådana här filmer du menar? Det är vanliga *.wmv filer som medföjande Windows Media eller TCPMP spelar upp utan problem.
:) nedladning av avant go har börjat. När jag drar en film till mappen för min device så startar en konvertering av active synk. När jag sedan tar upp filen i devicen så startar den och spelar upp ljud med svart bild. Det är dock ingen svart bild när jag spelar upp orginalfilmen på datorn.
:) nedladning av avant go har börjat. När jag drar en film till mappen för min device så startar en konvertering av active synk. När jag sedan tar upp filen i devicen så startar den och spelar upp ljud med svart bild. Det är dock ingen svart bild när jag spelar upp orginalfilmen på datorn.
Vare sig jag skickar över filen via active sync eller lägger över den direkt på minneskortet är filen lika stor, så ingen konventering sker via active sync.
Mc Fetto skrev:
Kan det ha något med upplösningen att göra? Isf, finns det ngt bra, gratis konverteringsprogram?
Jag har spelat upp divx filmer med hög bitrate med upplösning på 720x576 utan problem. Vad händer om du exempelvis gör om filen till en mpg med tex TMPGEnc?
jag har inte provat att konvertera den till det format du ville, men jag förde över en fil av detta format och då visades filen som den inte hade något program assosierat till sig.
jag har inte provat att konvertera den till det format du ville, men jag förde över en fil av detta format och då visades filen som den inte hade något program assosierat till sig.
Jag kör build 14260.2.0.5, men det är Mobile versionen. Tror inte problemet ligger där.
Upptäckte nu att Media Player inte klarar av mpg-filer, var så säker på att den skulle klara det. Men jag hade fel där! :r Men det finns andra program som klarar det (se ovan).
Hur är det med andra wmv-filer? Kan du länka till en som fungerar så jag kan testa? Du har kanske någon annan som inte heller fungerar men som inte kommer ifrån Microsoft TV? Då kan jag se om det finns några samband mellan filerna.
Någon som har tid/lust att kolla om denna filmsnutt fungerar: filmsnutt
Nej, det blir svart skärm för mig också. :( Jag får reda på att codec MSS2 saknas. Mina sökningar ger inget som kan avhjälpa problemet, detta är det närmaste jag kan hitta (kolla längre ner på sidan). Tyvärr vet jag inte vad som kan göras mer än att vänta eller hitta program som klarar MSS2.
Tackar för din tid du tog för att kolla filmen. Jag har också tittat runt lite efter en player som klarar formatet, men utan lycka! För tillfället håller jag på att prova pocket plus, vilket verkar vara ett utmärkt program för att göra det lite mer lättnavigerat. Har även provat avantgo, fast det tyckte jag var bökigt så det lades på hyllan rätt snabbt.
Resco keyboard, har jag nu provat och det är klockrent. Tyvärr tror jag inte att jag kommer lägga de pengar det kostar (c:a 20 dolaros). Programmet har enklare ordhjälp och åäö (vilket jag inte hittat stöd för i den som kommer med ppc).
Resco keyboard, har jag nu provat och det är klockrent. Tyvärr tror jag inte att jag kommer lägga de pengar det kostar (c:a 20 dolaros). Programmet har enklare ordhjälp och åäö (vilket jag inte hittat stöd för i den som kommer med ppc).
Skandinavsik tastatur är gratis och ger dig svenskt tangentbord men saknar svensk ordhjälp.