webForumDet fria alternativet

SonyEricsson K750i låst till vodafone

Mobiltelefoner

1 svar · 362 visningar · startad av ecrost

Medlem sedan sep. 200425 inlägg
Frågan#1

Hej,

Köpte en K750i med vodafone live helt i tron att den skulle vara som en K750i Orginal.. fungerar helt okej.
Dock är den låst till vodafone (iofs inget problem) finns det någon sida eller dylikt där man kan hitta information om hur man låser upp den utan att betala 350:- (eller vad det kostar)

Sen har Vodafone (problemet) "brandat" om den och gjort deras egen layout och sedan låst vissa funktioner som tex att ha mp3-låtar som ringsignal. Har varit i kontakt med deras support och dom säger att detta är gjort för att skydda upphovsrättlagen. Fine det köper jag. Testade att köpa en låt på vodafone för 25:- det var de sämsta skräp jag någonsin varit med om!!
KÖP ALDRIG NÅGON LÅT DÄR ljudkvaliten är betydligt sämre än vad det är på kassettband. Testade då att köpa en låt på cdon... den går INTE att använda som ringsignal. Så det där med upphovsrätten blaha blaha.. Vodafone vill endast tjäna pengar på detta eftersom de har spärrat alla andra låtar än de man köper från dem.
Nåväl....

Frågan:
Det jag vill veta är om man kan göra om telefonen till orginal så alla funktioner är orginal, och vart man kan göra det!?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Titta i följande tråd:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=129589

Mumien.se fungerar bra.

r\

ecrost skrev:

Det jag vill veta är om man kan göra om telefonen till orginal så alla funktioner är orginal, och vart man kan göra det!?

Ja, mumien.se tar bort allt som har med vodafone att göra. :)

287 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
157 ms — ändringar (db)