webForumDet fria alternativet

No-brand?

Program & appar

6 svar · 373 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

En kompis till mig har 42" plasma TV och hemmabio osv osv osv av märket "No-Brand" hela affärsidén är att sälja dyra välkända apparater billigt. Dock utan någon märkning om vilket märke det är. dvs skulle det kunna vara en Sony / panasonic /sharp ja vem vet, emblemen finns inte och apparaterna är märkta med
"No brand". Företaget gick att hitta på nätet.. Men jag har inte hittat det ännu. Någon som vet vad jag pratar om?

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

"No-brand" är ju bara ett begrepp för att det inte är något speciellt märke. Det skulle kunna handla om någon tillverkare som gör plasmaskärmar, som företag som Sony, Panasonic, etc, beställer för att sätta sitt eget märke på. Då behöver de inte ha någon egen produktion av plasmaskärmar.

Om det skulle innebära att de obrandade skärmarna är lika bra som skärmar som det står Sony eller Panasonic på? Osäkert. När dessa företag beställer, har de säkert en kravlista på specifikationer som ska följas. Det finns inget som säger att de obrandade skärmarna måste följa dessa specifikationer. Skulle jag fundera på att köpa en "no-brand"-tv, då skulle jag vilja se tv:n i praktiken, för att se hur bra den verkligen är. Jag skulle inte beställa någon som jag endast har läst om på nätet.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

I Asien sker det en viss överproduktion av kvalitetsvaror. En del av detta säljs lokalt och kan köpas på plats. Dock har jag bara sett sådana varor där märkena finns kvar på varorna, aldrig utan.

Lägg av nu. :e Jag vill ha en nobrand TV. Som går att beställa från internet eller liknande. Hellst genom någon återförsäljare i Sverige. Någon som har tips på sådant?

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Jag kan ta av NEC-märket på min 42" plasma så får du den för 15K...

legis skrev:

Jag kan ta av NEC-märket på min 42" plasma så får du den för 15K...

Vad kostar en sån med emblem då? :e

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

sök på FCC ID nummeret på den då
så hitar du direkt företag

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)