Jag är nog inte ensam om att upptäcka att kostnaderna för en vara inte alltid stannar där man tänkt sig.
Köpte en Dell Axim X30 för 2699 kr i sitt grund utförande. Tänkte göra en liten lista på tillbehör som jag nästan varit tvungen att köpa.
2 st 512 Mb SD-kort
Minneskortläsare
Aluminiumskyddsfodral
Extra high-capacity batteri
Skärmskydd
och vad blir summan för dessa undrar ni säkert? 1784 kr totalt vilket landar på en summa av 4483 kr.. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig från början. Men som sagt. Kostnaderna drar ALLTID iväg när man köper nya saker.. Man hittar alltid tillbehör som man behöver.
Hur är det mer er? Undrar hur det ser ut för andra varor som digitalkameror och bärbara datorer. Skulle jättegärna vilja veta vad ni köpte för tillbehör till era inköp av elektronik!
Till kameran (digtal systemkamera) så är det klart att jag hela tiden plussar på: Objektiv, blixtar, batterier osv...
Har en bärbar dator som jag använder både hemma och på jobbet som har fungerat som kalender, USBminne (?!) osv. Men nu har jag köpt en ny mobil för att slippa ta med mig dator precis överallt... Så mobilen är ett (tillbehör) komplement till datorn... ett dyrt sådant: 4500:-. Till den kommer jag köpa till och börja med ett större minneskort ca 600:-.
Började med en bärbar iBook för dryga året sedan för runt 11000:- tror jag.
Sen har det blivit trådlöst tangentbord, 512 mer i ramminne, skyddsväska, Trådlös basstation, OS 10.4 uppdatering och snart blir det en extern hårddisk. Har väl totalt lagt ut närmare 5 000:- i extralul-lul. Men det är det värt!
Köper jag något så är det mest lätt hänt att det blir till datorn (minne, hårddisk, lite tillbehör), men nu lär väl den få stå tillbaka till förmån för min nya EOS 350D. Plus att jag i övrigt inte köper så mycket prylar faktiskt. :)
Handdatorer, mobiltelefoner och liknande "förbrukningsvaror" har jag nästan slutat att köpa tillbehör till då de lätt blir inaktuella den dag man byter upp sig. Undantaget då en reseladdare som jag köpte till min gamla Sony Ericsson T310, som också fungerar med min T630. Jag blev glatt förvånad. ;)
Köpte inatt en Battery Extender, man kan ladda upp handdatorn 3-6 gånger med hjälp av den. Den drivs av 4 st, tror att det är A6 batterier.. Ganska bra att ha med på resor när man inte har tillgång till elutttag. En kostnad på lite över 100 kr inkl frakt från England..
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25