webForumDet fria alternativet

Någon som har Playstation 2 Slim?

Datorspel

6 svar · 368 visningar · startad av Gein

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Frågan#1

Åskan verkar ha förstört min konsoll och jag hoppas att det bara är ac-adaptern som har säcket ihop. Finns det någon här som har den lille versionen av PS2? Låter era ac-adaptrar? Min klickar nämligen, typ 3-4 ggr / sekund.

Följdfråga, går det köpa orginaladaptrar någonstans?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag har en slimmad PS2:a och skulle nog märkt om den klickade. Ditt fall låter i mina öron inte särskilt lovande. Jag skulle gått till närmaste återförsäljare och fråga dem om de har lösa adaptrar eller om de är så hyggliga att de lånar ut en till dig på test.

Idag har jag flaxat runt till bland butiker i uppsala för att lösa problemet. El-giganten kunde inte hjälpa mej med vare sig ta hem en adapter eller kontrollera min adapter. Tradition kunde inte heller testa min enhet med en av deras adapter. De hade inga adaptrar kvar i butiken och tydligen så hade dom slutat att ta hem sådana. Sony Center har tydligen inget med Playstation att göra (hmm?), All-Radio kunde tyvärr inte heller och hänvisade till Game eller Tord Ohlssons elektronik. Game kunde inte testa och kunde inte heller ta hem någon adapter men här fick jag iaf ett nummer till Nordic Games som är distributörerna. Deras telefontider: 18-21...
Vidare till Tord Ohlssons elektronik som iaf konstaterade att min adapter inte fungerade som den skulle. Nu har jag beställt en 9V adapter från Elfa (via Tord) och får den imorgon.
Vad säger ni? PS2ans adapter är på 8.5V, tror ni att 9V fungerar eller förstör jag enheten?
Killen i elektronikaffären trodde att det skulle fungera utan problem men ville såklart inte lämna några garantier. Tar hellre denna transformatorn om den fungerar än en ny orginal, för en sådan lär inte vara direkt billig.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Vad jag har hört så är det INTE säkert att köra i minsta power över det adaptern ger. Lasern ska tydligen vara väldigt känslig för sånt. Men vågar du testa så.

Ajfan... Ringer nog och pratar med Playstation Hotline imorgonkväll för att höra vad dom säger.

Fick till slut ett nummer till Nordisk film som är svensk distributör. Förklarade att jag hade allvarliga problem att få tag i en ac-adapter och hon förstod vad jag menade. Fler hade samma problem och de försökte få Sony att släppa ac-adaptern som en egen artikel för beställningar.
Med andra ord. Ac-adaptern GÅR inte att beställa. Som tur var hade hon några adaptrar liggandes och hon har nu skickat en till mej. Något betalning nämnde hon inte så jag får se om jag får en faktura med paketet.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Gein skrev:

Fick till slut ett nummer till Nordisk film som är svensk distributör. Förklarade att jag hade allvarliga problem att få tag i en ac-adapter och hon förstod vad jag menade. Fler hade samma problem och de försökte få Sony att släppa ac-adaptern som en egen artikel för beställningar.
Med andra ord. Ac-adaptern GÅR inte att beställa. Som tur var hade hon några adaptrar liggandes och hon har nu skickat en till mej. Något betalning nämnde hon inte så jag får se om jag får en faktura med paketet.

Najs att det löste sig :)

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)