Har som bekant beställt en Dell Axim X30 H, men som sagt behöver man ju ett antal tillbehör. Undrar helt enkelt, Det är ju ganska många här som äger handdatorer, finns det några leverantörer som inte tar ut tokpriser som dell på tex. batterier, skärmskydd, pennor osv..?
Pengarna verkar rinna iväg nu :P
Har köpt 512 Mb SD-kort för 370 kr från priskrig.com
Men behöver en minneskortläsare, var hittar jag en billig?
Men behöver en minneskortläsare, var hittar jag en billig?
Den här äger jag och den fungerar klockrent. Sedan finns det ju interna kortläsare som du sätter i en 5,25"-plats.
Vad gäller displayskydd så köpte jag mitt (förvisso till en Tungsten T3/T5) hos webhallen.com och kollar du här så hittar du fler tillbehör och då även displayskydd. Måtten på dessa får du kolla upp såklart, då det kan variera från maskin till maskin. Displayskydd rekommenderar jag förövrigt varmt och i alla fall på min T3:a blev det mycket bättre skrivkänsla.
Dock, jag tror nog nästan att du måste vända dig till Dell i första hand, då de inte har några återförsäljare till sina prylar och då förmodligen inte heller vad gäller tillbehör. De har ju dock en egen sida med handdatortillbehör, det kanske är något att börja med?
Ska ta mig en titt på den där minneskortläsaren, Jag har tidigare varit inne hos DELL och deras tillbehörs-sida, jävla rövarpriser. Ett Axim X3/X30 1800 mAh Lithium-Ion High-Capacity för 653,75 kr med den aktuella rabatten. Jag ropade för några timmar sedan in samma batteri i nyskick från tradera för 350 kr. Bara där sparade jag ett antal hundra kronor.
Det är hög tid att jag skaffar mig ett VISA/kreditkort så att man kan börja handla från Staterna där verkar sakerna vara billigare.
Ja, du lär säkerligen kunna hitta tillbehör med lägre priser. Dock är det ju föga förvånat att Dell tar ut rövarpriser på sina egna tillbehör, det är inte bara till handdatorerna de gör så. ;)
Som sagt, kolla andra webbutiker där du troligtvis kan hitta vettiga priser.
Hur är handdatorn i övrigt? Batteritiden är väl det jag tänker främst på.
Har inte fått den ännu faktiskt, dem ringde från UPS för bara en stund sedan och berättade att jag kan förvänta mig leverans mellan 10 och 16.00 på måndag. Dem verkar tro att man inte har nått jobb att gå till..
Ja, batteritiden är ju dess främsta nackdel egentligen, Beroden hur "tungt" man kör den, ju snabbare tömmer man den, allt mellan 6-14 timmar har jag nu fått en uppfattning om efter att ha läst en herrans massa trådar och tester om den.
Tittade på skärmskydd nu och upptäckte att Dell faktiskt är 40 kr billigare än tex. http://shop.handdator.se på skärmskydd. Bara ett tips för er som har Dell.
Har också fixat E-kort från föreningssparbanken så att man nu har ett online-kreditkort. Har lite problem med att hitta online-affärer i staterna som säljer tillbehör till handdatorer.
Faktiskt riktigt bra! Jag tittade på 5 stargate-avsnitt på den i sträck och med brightness på skärmen inställt på näst högsta läget och jag hade ca 40 % kvar på standardbatteriet.
Har inte hunnit testa något annat riktigt. Men jag är TOKNÖJD med den!!
277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25