webForumDet fria alternativet

Internet dör när telefonen ringer!

Webbhotell & domäner

24 svar · 1 521 visningar · startad av silfver · sida 2 av 2

Frågan, av silfver

Haha, det är nästan lite roligt på samma gång som man blir sjukt förbannad. Det är nämnligen så att internet dör varje gång det ringer hem. (Nej, jag tänker inte lämna ut min telefonnummer! :e) En kollega på jobbet sa att hon hade samma problem hemma, och att det kunde bero på "röststyrningen" av numrena. Vi har nämnligen två linjer hemma. Men eftersom jag inte har en susning om vad det innebär

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Esen skrev:

Tror inte att adsl-splitter e inbyggd i modemet eftersom internet dör när det ringer, Eftersom det e just det som händer när man inte har någon adsl-splitter och ifall du har modemet i det första jacket som går in i huset så kan det bara vara adsl-splitter som saknas...

Så mitt tips e att springa ner till affären och inhandla en splitter så ska du se att det fungerar...

Grejen är att internet fungerar inte över huvud taget i huvudjacket. Så splitter eller inte, det är något annat det är fel på. Den får ingen signal där uppe, eller nåt.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag har ett XAVi x8021r och det är det splitter i iaf. ;)

:stefan: skrev:

Jag har ett XAVi x8021r och det är det splitter i iaf. ;)

Då har vi samma! :e

Men internet avbryts ju inte om man ringer från nedervåningen och har modemet inkopplat här. Lustigt ju!

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Är det rätt kopplat i jacket på övervåningen då?

solbulle skrev:

Är det rätt kopplat i jacket på övervåningen då?

Hur menar du? Det går väl bara koppla på ett sätt... :)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)