webForumDet fria alternativet

Högtalaranläggning med receiver? Butik vart?

Ljud & bild

10 svar · 590 visningar · startad av meza

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag funderar så småningom att köpa till högtalare och receiver (stavas?) har hittat på netonnet där har de högtalare och receiver för från 3500 kronor, någon som vet någon annan nätaffär som säljer detta?

Mvh

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ett allmänt tips brukar vara att först provlyssna. Har du möjlighet så leta i vanliga butiker först så att möjligheten att lyssna finns, sedan kan du säkerligen hitta det billigare i någon webbutik. Ett annat tips är att ta med dig något eget ljud (musikskiva exempelvis) som du är bekant med på andra anläggningar, så att du på så sätt har något att jämföra det "nya" ljudet med.

Men dryden kan man verkligen med att gå in på Elgiganten t.ex och fråga skulle du kunna sätta på denna skiva? Tror du inte de tycker att jag är galen då ? *fundersam*

Medlem sedan mars 2000402 inlägg

Går du in på Hi Fi-klubben så till och med rekommenderar de att du gör som Dryden föreslår.

Mångprånglare som El-giganten är säkert en annan femma. Men vadå, du har all rätt som konsument att testa ev. framtida inköp (de behöver inte veta att du inte ska köpa där och då) :bire

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

meza skrev:

Men dryden kan man verkligen med att gå in på Elgiganten t.ex och fråga skulle du kunna sätta på denna skiva? Tror du inte de tycker att jag är galen då ? *fundersam*

Jag tycker du ska kräva att få provlyssna den, om inte hemma, så åtminstone i Elgigantens provlyssningsrum, som givetvis påminner om ett normalt vardagsrum.

Har de inget sådant?

I så fall får du vända dig till en seriös butik.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Elgiganten har ju 30 dagars öppet köp så det är ju bara att ta hem och provlyssna.

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

meza skrev:

Som alla andra skriver, provlyssna alltid.

Att kunder vill veta vad de köper är ju självklart för alla affärer så ingen kommer reagera på att du vill provlyssna.

Har själv varit med om att försäljaren blev förvånad när jag inte ville lyssna i stället, då trodde han att jag vara galen ;) (kan ju tilläggas att jag hade lyssnat i andra affärer)

muskot skrev:

Elgiganten har ju 30 dagars öppet köp så det är ju bara att ta hem och provlyssna.

Öppet köp gäller bara vid obruten förpackning. om de är shyssta kan man komma undan med det om man öppnat det riktigt fint så det går att återställa så de kan sälja den igen som ny.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Poffe skrev:

Öppet köp gäller bara vid obruten förpackning. om de är shyssta kan man komma undan med det om man öppnat det riktigt fint så det går att återställa så de kan sälja den igen som ny.

Har de nyligen försämrat sina villkor, alltså? Sist jag handlade av dem gick det utmärkt att lämna tillbaka varan trots att förpackningen var bruten och varan använd. Det stod klart och tydligt i villkoren att det var okej att göra så och det blev inget som helst tjafs i butiken.

Jag har kollat lite på fyndborsen.se de har ju lager och har tydligen öppnat ett provlyssningsrum inte för allt långt bort från mig.

Men någon som har erfarenhet av fyndborsen.se? Jag har för mig att jag stött på någon sida på nätet där kunder kan lämna betyg på butik förutom pricerunner. Som var enbart en sida för butiksomdömen. Någon som har någon aning om vad jag pratar om?

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Problemet med o köpa högtalare är att du inte har en aning om hur dom låter sen hemma

ljudet sprids på ett helt annat sätt i en butikslokal

men sattsa inte på det billigaste läg till lite o se till o bli garanterat nöjd

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)