webForumDet fria alternativet

FM-mottagare till iPod?

Mobiltelefoner

5 svar · 320 visningar · startad av Gein

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Frågan#1

FM-sändare i all ära men varför finns det ingen mottagare till iPod?! Jag är lite intresserad av en iPod Mini men den främsta anledningen till varför jag ännu inte köpt någon är att den inte har någon FM-mottagare. Och inte heller kan jag hitta något sådant tillbehör. Är det faktiskt så att ingen radiomottagare finns att köpa som tillbehör till sin iPod? Det finns ju en uppsjö av sändare...

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Och hur får man hem en sådan till Sverige och vad skulle det kosta? Går det ens att köpa en sådan, den är ju inte ens laglig.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Varför skulle den vara olaglig? Det är inte olagligt att inneha en egen sändare, bara att bruka den. ;)

Bställde precis en AirPlay (fm-sändare) till min ipod från ebay och den skeppades alldeles galant till sverige, tros att det står på vad det är gör något.

Jag trodde det var olagligt att äga en fm-sändare.

Lutar nog åt att jag antingen köper helt extern fm-mottagare alternativt ett headset till mobilen med inbyggd fm-mottagare istället, för att kompensera.

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Gein skrev:

Jag trodde det var olagligt att äga en fm-sändare.

Lutar nog åt att jag antingen köper helt extern fm-mottagare alternativt ett headset till mobilen med inbyggd fm-mottagare istället, för att kompensera.

Det är olagligt, därför fick inte Jens Of Sweden sälja sin mp3 med fm-sändare.
Via ebay går det, och på tradera säljs det också.

276 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)