webForumDet fria alternativet

Efterlyses - webbshop jag glömt namnet på.

Konsumentråd

5 svar · 289 visningar · startad av Jesper T

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg
Frågan#1

Varning för ett felpostat inlägg samt en aning kufisk fråga.
Får gärna flyttas.

I början på detta år så köpte jag 10 st. Terminal server Device Callar via en länkt till en Webbshop på pricerunner.se.
Callarnas licencnummer mailades till mig och vi betalade dem via faktura. Jag lade inte på minnet vad butiken hette utan betalade dem glatt och fick mina callar.

För ca en vecka sedan var jag tvungen att göra en ominstallation på burken (genom ett klantigt misstag). Då försvann även mailet ifrån butiken, som ledde till att jag inte kunde registrera mina callar. (...det är bra med backuper)

Webbutiken hette något som liknande: datorvaruhuset, datavaruhuset, dock ej dom.

Webbshoppen bestod av en massa frames i nittiotalsdesign och det verkade vara ett enmansföretag med mobiltelefonkontakt.

Är det någon som tror sig veta vilken butik det är så skulle jag bli jättegl'a.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Har du inte produktid eller nåt? Testat att ringa MS Clearinghouse för att se om de kan hjälpa till? De kanske kan se gamla aktiveringen.

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

En tanke: Ditt webbhotell har eventuellt kopior av gammal e-post sparad.

legis skrev:

Har du inte produktid eller nåt? Testat att ringa MS Clearinghouse för att se om de kan hjälpa till? De kanske kan se gamla aktiveringen.

Nix, de kan inte det jag har redan frågat... Om den gamla aktiveringen hade legat kvar hade de kunnat gjort det. Tyvärr.

Gislaved skrev:

En tanke: Ditt webbhotell har eventuellt kopior av gammal e-post sparad.

Det är ju en variant, skall kolla det.

Minns att butiken jag köpte det av var väldigt billiga på det mesta, de hade även mycket oem-licencer.

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg

Kan det vara http://www.datavaruhuset.com/

Jag själv skrev:

Webbutiken hette något som liknande: datorvaruhuset, datavaruhuset, dock ej dom.

... ;) Men tack ändå.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)