Siemens m35i kommer jag att tänka på direkt.
...som inte behöver ha inbyggd schweitzerkniv, discolampa, värmekamera och annat onödigt.
Finns det sådana?
19 svar · 819 visningar · startad av Proj
...som inte behöver ha inbyggd schweitzerkniv, discolampa, värmekamera och annat onödigt.
Finns det sådana?
Siemens m35i kommer jag att tänka på direkt.
Var hittar man en sådan? Finns inte många begagnade, och hittar ingen ny.
Tackar. Den ser robust ut. Kanske lite väl tjock (28mm). Finns det någon mindre variant?
Nja, du söker stöttålighet. Då blir det antagligen inte mycket smalare. ;)
Dryden skrev:
Moahaha, ingen som vill ha kvalité väljer Nokia :e (Principsak).
Men om jag skall ge min syn på saken så är väl, såvitt jag vet, Nokian en mer beprövad (mer utspridd version). Den borde finnas begagnad ;)
Coccozz skrev:
De Nokia-modeller jag har ägt (5110, 6110 och 6210) har genomgående fungerat fulländat. Inga problem överhuvudtaget, inte som kan anknytas till fabrikationsmisstag i alla fall. Att jag sedan hade det dåliga omdömet att lämna in 6210:an till en värdelös verkstad får jag ju själv stå för tyvärr.
Dryden skrev:
Coccozz skrev:
De Nokia-modeller jag har ägt (5110, 6110 och 6210) har genomgående fungerat fulländat. Inga problem överhuvudtaget, inte som kan anknytas till fabrikationsmisstag i alla fall. Att jag sedan hade det dåliga omdömet att lämna in 6210:an till en värdelös verkstad får jag ju själv stå för tyvärr.
Klockan är kvart över elva och jag bedrev ironi. Dock skall jag seriöst säga att jag har haft en T65:a. Den lagades elva gånger innan jag fick en ny som lagades två gånger innan jag fick en T200 :e.
Har aldrig haft en Nokia så jag vet inte vad jag pratar om, men jag tänker inte skaffa en heller. Inte rätta stajlen över Nokia. Nuförtiden skall det vara en Neo alt. en P910i (ojojojoj) ;)
5140 gav mig ilningar längs ryggraden... Finare mobiler har jag sett.
Vad tror ni om 5210? Är den lika bra?
Coccozz skrev:
Har aldrig haft en Nokia så jag vet inte vad jag pratar om, ...
:OO
Se inte mitt länktips till 5140:n som något köpråd. Jag har inte ägt någon sådan så jag kan inte uttala mig om dess kvalitet. Däremot kände jag till dess existens, varpå jag tipsade trådskaparen om telefonen då jag själv anser att Siemens M35 inte är något att hänga i julgranen. Vet inte hur många sådana jag tog emot som serviceärenden när jag jobbade i en återförsäljarbutik.
Proj: 5210:an är något äldre och kan vara lite svårare att få tag på idag.
Jag tar tillbaks det jag sa om 5140, med undantag från den som var på bilden du visade Dryden. :)
Har hittat lite intressanta begagnade 5210:or.
Någon mer mobil jag borde kolla på?
Hajfenan har däremot dragits med en hel del sjukdomar tack vare mjukvaran i den. En polare hade sin på lagning mer än han använde den... :l
Okej, bara tänkte, den skall vara stöttålig. Skulle dock aldrig orka släpa på en sån ENORM telefon själv. Just nu orkar jag inget mer. Godnatt helt enkelt//
:stefan: skrev:
Hajfenan har däremot dragits med en hel del sjukdomar tack vare mjukvaran i den. En polare hade sin på lagning mer än han använde den... :l
Det där beror på, den R310 jag har just nu (runt fem år gammal) funkar klockrent och jag har inte varit snäll mot den. ;)
Under förra sommaren bytte jag telefon med farsan då min var så sliten. Han hade en nästan oanvänd R310 men den telefonen var obrukbar, den hängde sig konstant och betedde sig allmänt illa. Jag bytte tillbaka till min gamla telefon och den funkar alldeles utmärkt.
Såhär ser den ut numera:
Hajfenan är ju riktigt bra, men alldeles för stor. Skulle vilja ha en mindre variant som är bekväm att ha i fickan.
red: Oj! Nu var jag visst inloggad på brorsans..