webForumDet fria alternativet

Ta bort kameraljud på k700i

Mobiltelefoner

11 svar · 627 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Jag har kollat igenom varenda liten inställning som finns på min telefon, men jag har inte hittat vart man stänger av ljudet på kameran. En kompis till mig har en likadan telefon, och för honom räckte det med att byta profil till Möte. Men när jag gör det så blir det ingen skillnad.

Det är ju jävligt irriterande när telefonen ger ifrån sig ett väldigt högt ljud när man ska smygfota någon/något. :e

Det måste ju finnas en lösning? Telefonen jag har är alltså en SonyEricsson k700i.

Tackar på förhand. :)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det finns en anledning till att kameraljuden oftast inte går att stänga av; du ska ge fan i att smygfota allt och alla. :)

På de flesta telefoner jag känner till går det inte att stänga av, och det tycker jag är helt rätt. :)

Mvh

@nders skrev:

Det finns en anledning till att kameraljuden oftast inte går att stänga av; du ska ge fan i att smygfota allt och alla. :)

På de flesta telefoner jag känner till går det inte att stänga av, och det tycker jag är helt rätt. :)

Mvh

Då kan man ju likaväl införskaffa kameraljud på alla kameror, för folk smygfotas ju med såna för jämnan. Man kanske bör ha ljud på alla övervakningskameror, så att man lägger märke till dom. Jag gillar inte att smygfilmas. :l

Ljuden är ju bara otroligt irriterande, dom fyller ingen funktion. Sen att man inte ska smygfota folk det håller jag med om, jag var lite ironisk där. :) Men jag tycker det är lustigt att min kompis kan stänga av det på sin, som har samma telefon som jag.

Lite off topic: Hur kollar man mjukvaruversioner och såna där saker på min telefon? Brukar räcka med någon knappkombination...

Medlem sedan nov. 2001131 inlägg

sätt telefonen på ljudlös så slipper du ljudet.

>*<<*<* kommer du in i servicemenyn med så att du kan se vilken mjukvaruversion du har

stefaneh skrev:

sätt telefonen på ljudlös så slipper du ljudet.

>*<<*<* kommer du in i servicemenyn med så att du kan se vilken mjukvaruversion du har

Nej, ljudlös räcker inte. Men servicekommandot funkade, tack.

Man måste ju kunna haxxa med nåt hemligt kommando? :)

Föresten, ljudlös räcker för min kompis med en S/E T630. :o

Medlem sedan nov. 2001131 inlägg

hittade detta på en annan sida.

the most effective way to shut down the camera sound its turning the cellphone volume down , well but not putting it in silence mode, just go to the menu and then go to settings , then to sounds & alerts , and then in ring volume, you put the ring volume in 0 and the camera sound wont appear again!

it depands on exact firmware: by some fw´s you can turn the voice off by silent mode (by "C"), by some by changing profile, by some it´s impossible.

stefaneh skrev:

hittade detta på en annan sida.

the most effective way to shut down the camera sound its turning the cellphone volume down , well but not putting it in silence mode, just go to the menu and then go to settings , then to sounds & alerts , and then in ring volume, you put the ring volume in 0 and the camera sound wont appear again!

it depands on exact firmware: by some fw´s you can turn the voice off by silent mode (by "C"), by some by changing profile, by some it´s impossible.

Jag antar att jag har senare mjukvara i min då. För det du citerar överst är ju exakt vad profilen Möte gör. Men jag tycker ändå att man borde kunna köra nåt fulhack för att stänga av det. Ljudet är bara onödigt...

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

silfver skrev:

Föresten, ljudlös räcker för min kompis med en S/E T630. :o

Lite OT men - bekräftas.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Ja, det finns..få tag i en frmware från din tillverkare, ändra i den och ladda in den i telefonen...

colione skrev:

Ja, det finns..få tag i en frmware från din tillverkare, ändra i den och ladda in den i telefonen...

Hur exakt ska jag göra då? Räcker det med att ha en blåtands-mottagare och bara föra över till telefonen då? Låter lite avancerat. Vill ju inte förstöra telefonen.

r\ Menar du att jag kan ladda ner det från tillverkarens hemsida?

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Det är där problemet sitter...det är inte det lättaset att få tag i en sådan...

Du kan inte ladda ner det från tillverkaren och det räcker heller inte med BT, du kommer att behöva en kabel av något slag.

colione skrev:

Det är där problemet sitter...det är inte det lättaset att få tag i en sådan...

Du kan inte ladda ner det från tillverkaren och det räcker heller inte med BT, du kommer att behöva en kabel av något slag.

Hm. Okej, då låter det lite väl avancerat. Men det är inte så att man skulle kunna gå till TeleProffs eller liknande och be dom göra det åt en? Borde vara snabbt gjort, dom brukar dessutom vara rätt snälla. :)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)