webForumDet fria alternativet

Referenser kring Linksys RV082

Webbservrar

3 svar · 257 visningar · startad av Jymdis

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg
Frågan#1

Hej,

Undrar om nån kör Linksys RV082 med statiska och icke-statiska VPN-tunnlar eller bara allmänt och har några synpunkter på den när det gäller prestanda, användargränssnitt, uptime. Ja, egentligen alla synpunkter angående Linksys RV082 vill jag ha.

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Jag kör den hemma, använder inte VPN på den så den biten kan jag inte uttala mig om.

Prestanda, utmärkt!, när jag kör FTP från jobbet (SUNET) hem (B2's 100Mbs tjänst) så kommer jag upp i hastigheter på 10MB/s (100Mbs) vilket jag är helt nöjd med (enlig specifikationen klarar den "bara" 60-70 Mbs)

Switchen på LAN sidan har 8 portar och man kan bygga upp till 8 VLAN (hur nu det är möjligt med bara 8 portar! :) ).

Gränssnittet är lite rörigt men man vänjer sig efter ett tag, det är mycket parametrar som man kan "pilla" på om man vill.

Uptime? Den har varit igång sedan jag installerade den (strax före jul), inte märkt att den hängt sig eller startar om sig själv.

Medlem sedan maj 2001431 inlägg

Jag kör oxå linksys apparaten.
- Den var buggig (kraschade och orsakade lagg i spel) innan uppgradering av firmware, men nu funkar den stabilt :)
- Jag fick inte lastbalanseringen fungera utåt, dvs. 2 ip-adresser till en webbserver.
- Den verkar inte ha port-routing som min gamla enklare router hade.
- VPN, har jag inte hunnit testa / haft behov. Men hade tänkt att börja köra det :)

Mitt betyg just nu: 7 av 10

Om jag skulle köpa ny skulle jag även titta på Dlinks nya som visst ska ha ett OS från Clavister till bra pris.

Medlem sedan jan. 2003573 inlägg

Herman skrev:

Om jag skulle köpa ny skulle jag även titta på Dlinks nya som visst ska ha ett OS från Clavister till bra pris.

Ja, D-link har numera (iaf vissa modeller) Clavister's system för brandväggsfunktionen - det är dock fortfarande INTE ett argument för att välja D-link.

/M

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)