webForumDet fria alternativet

Bluetooth headset??

Mobiltelefoner

11 svar · 507 visningar · startad av eddy1

Medlem sedan aug. 2001969 inlägg
Frågan#1

Hej..

Tänkt börja använda skype. Så jag fundera om man kan ha en bluetooth sändare/mottagare i datorn för att sedan använda ett bluetooth headset??

Detta möjligt?

Medlem sedan jan. 2003573 inlägg

Ja, förutsatt att sändare/mottagare har stöd för den blåtands-profilen som krävs.

/M

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Fungerar utan problem.

Medlem sedan juni 2001239 inlägg

Var ställer man in det i skype då?

är det inställningar --> ljudinställningar --> någonting

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Nån som på rak arm kan rekommendera ett headset som funkar både till Skype & min K750i?
Funkar Sony Ericssons egna headset tro?

Inga tips på detta verkligen?

Medlem sedan juni 2000125 inlägg

Bire: ja det funkar.
I alla fall om du kan lägga över ljude till en "audio gateway".
Om jag högerklickar på BT-ikonen så har jag "Quick connect->Headset". Där kan du leta upp ett BT headset (från vilken tillverkare som helst bara det har headset profil).

/H

"Quick connect" har jag inte ens med i menyn vid högerklick...

Det beror på vilken tillverkare av bluetooth dongel/inbyggd du har. Jag har en belkin och där finns menyn. Jag kör med BT-headset ibland till IP-telefonin...
Använder du windows inbyggda drivare månne? Har du ett headset? I så fall är det ju bara att ställa det i pairing-läge och söka om du hittar nåt!

Jag har en D-link som dongel & har inte köpt headset än då jag inte vet vilket jag skall satsa på.
Jag VILL satsa på Sony Ericssons dyraste, men helst inte om det inte går att använda till Skype...

generellt så funkar det så att headsetet dyker upp under kontrollpanelen->Ljud
Kolla ljudfliken, där har jag förutom min vanliga ljudenhet "Bluetooth audio". Väljer man den, så lägger windows ut ljuder där. Har du då ett headset anslutet så läggs ljudet ut däri. På samma sätt funkar det för mikrofonen.
Om du har "Microsoft Bluetooth Enumerator" om du tittar i kontrollpanelen->System->Enheter->Bluetooth så kör du med Microsofts drivare till dongeln (finns med i SP2). Då har du inte menyn jag skrev ovan. Antar att om du lägger in D-Links senaste drivare så kommer du att få samma meny.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Flyttad ifrån Hårdvara, Nätverk & Säkerhet - Övrigt.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)