Hej!
Jag har fått en telefon (Ericson) som jag tänkte använda. Problemet är att en PUL-kod eller PUK-kod (jag minns inte vilket) ska anges.
Eftersom det är hittegods så har jag därmed ingen aning om kombinationen. Går det att komma förbi spärren eller är det bara att slänga luren i närmaste återvinngscontainer?
Nej, den funkar inte heller. :-( Jag fick veta av en kompis att det går att ladda hem program och sen koppla in telefonen mha en specialkabel till telefonen och på så sätt låsa upp luren.
Vad menar du med "Hittegods"?
Alltså stöldgods, och då anser jag att du för skylla dig själv att du inte får igång telefonen och hoppas dessutom att du tvingas läga undan den eftersom du inte får igång den...
Esen,
Hittegods är inte stöldgods! Stöldgods är däremot stöldgods. Jag jobbar som taxichaffis och fann luren vid städning av bilen. jag hade den i ca 2 veckor i väntan på att ägaren skulle höra av sig vilket han inte gjorde. Därefter lämnade jag den till polisen som bl.a. fårgade om jag gjorde anspråk på den ifall ägaren inte hörde av sig, självklart sa jag "ja" på den frågan.
Efter en sjuhelvetes lång tid ringde dom från stationen och bad mig komma och hämta telefonen. Det var för nån månad sen och nu skulle det vara kul att få igång den.
Men förslaget om flashback var dock en god idé. Jag navigerar genast mitt webbläsarskepp dit :-)
Esen,
Hittegods är inte stöldgods! Stöldgods är däremot stöldgods. Jag jobbar som taxichaffis och fann luren vid städning av bilen. jag hade den i ca 2 veckor i väntan på att ägaren skulle höra av sig vilket han inte gjorde. Därefter lämnade jag den till polisen som bl.a. fårgade om jag gjorde anspråk på den ifall ägaren inte hörde av sig, självklart sa jag "ja" på den frågan.
Efter en sjuhelvetes lång tid ringde dom från stationen och bad mig komma och hämta telefonen. Det var för nån månad sen och nu skulle det vara kul att få igång den.
Men förslaget om flashback var dock en god idé. Jag navigerar genast mitt webbläsarskepp dit :-)
Okey, Bra...
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849