webForumDet fria alternativet

Uppgradering av mobil.

Mobiltelefoner

5 svar · 369 visningar · startad av Okkido

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg
Frågan#1

Tja.

För er som läst min tidigare tråd så är nu mobilen helt fucked.
Efter en fabriksåterställning så blev allting på italienska och den ballade ur totalt. Jag ringde Tre's support och där fick jag svaret att det inte var någon fara. Tre finns inte i italien ens. Jo tjena. hade snubben rökt lite för mycket till frukost eller?

Jag blev tillsagd att göra en firmwire uppgradering för att slippa buggen. Jag frågade efter närmsta Trebutik, jag bor i karlskrona. Jag fick svaret Örebro. haha. skjut min njure.

Men iallafall så fick jag ett mail från kundservice nu som sa att jag kunde skicka iväg skiten genom butiken där jag köpte den. Och det tänker jag göra. Men jag kan inte vara utan min mobil den tiden det tar, även om det går på två dagar.

Jag läste nån guide för ett tag sen där de skrev vilka rättigheter man har som kund och där skrev de att man hade rätt att få ha en lånetelefon under tiden som man var av med sin vanliga.

Nån som vet hur det ligger till? Kan jag få ha en lånetelefon under den tiden som jag har den andra på uppgradering?

Jag köpte den hos GEAB the phonehouse (vet inte vad de heter nu efter att de bytt namn).

Mobilen är ganska trashad sen tidigare. Lite krossad display och allmänt sliten. Men det har inte påverkat mobilen mer än det yttre. Det är bara det inre jag vill ha fixat. Måste jag pröjsa något ändå?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Lånetelefon är väl rätt vanligt att man får numera, har inte hört om någon som inte fått nån, men däremot många som fått låna en. :)

För övrigt finns det en 3-butik på A6 Center här i stan - sväng förbi här vetja! ;)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Fick ingen lånetelefon. Utan telefon i 7-10 arbetsdagar (eller hur). Perfekt när man väntar en massa viktiga samtal.

Idag är jag glad.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Flyttad från Övriga frågor.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Okkido skrev:

Fick ingen lånetelefon.

Du skämtar? :o

Herregud vilken usel kundservice... :bla

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Hade min Z1010 på service nyligen, istället för att va utan lur X antal dagar och missa både kunder och viktiga samtal köpte jag deras billigaste telefon för exakt 0:- , dom gav bort A925;or , bara plugga kortet och köra, annars har dom billiga nu med, någon typ av motorola (?) som du sedan kan sälja för en hundring mindre eller nåt, och hela saken har kostat dig lite arbete och en slant.
Har man viktiga samtal, är det lätt värt det :)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)