Har skaffat ett rack för 2,5" hdd ext. bruk då...
Pluggar in min gamla hdd för att tomma den etc. men datorn hittar inte den... pluggar jag min nya hittar datorn den man kan inte läsa den :S vad är fel?
---------------------------------
Problem 2
Den nya Hdd:n hittas både intern o externt, men nu kommer d viktigaste, OS... Har försökt lägga in Win2000 med hjälpa av en startdisk från win98se o en från winxp... datorn vägrar läsa skivan... varför?
Problem 2
Den nya Hdd:n hittas både intern o externt, men nu kommer d viktigaste, OS... Har försökt lägga in Win2000 med hjälpa av en startdisk från win98se o en från winxp... datorn vägrar läsa skivan... varför
Endera så har du en så gammal dator så att den inte klarar av att boota på CD eller så har du en piratkopia av windows.
För att installera windows så behöver du inte disketter. Boota direkt från skivan så ordnar det sig. :)
Du kan inte använda startdisketterna för ett annat os för att installera via dessa. Dessa botdisketter förväntar sig att du stoppar in rätt cd-skiva.
Du kan dock göra en vanlig boot diskett som bara innehåller drivrutiner för CD spelaren.