Jag ska köpa en 28" widescreen tv för ungefär 4000:-.
Vilken ska jag välja? Något jag lärt mig genom åren är att man ofta inte blir särskilt nöjd om man köper något sunkigt märke utan att man bör satsa på Philips, Panasonic och dom där.
Men så sitter jag och kollar på NetonNet.com och ser att "deras" märke Centrum är både billigt och gör snygga grejer.
Vad tror ni? Jag är jäkligt skeptisk...
Här är den...den har t.o.m inbyggd DVD-spelare...något som känns onödigt.
Det är till sovrummet eller?
Merket som sådan känner jag inte till, men jag är som du, skeptisk, fast det är ju inte direkt stora pengar det är snack om heller ;)
Jag talar nu bara för mig själv men jag hade satsat på en dedikerad TV, utan massa inbyggt bök. En DVD-spelare är exempelvis inte dyrare än att man kan köpa en vid sidan om. Sedan tycker i alla fall jag att 28" WS inte duger till för "vanlig" 4:3 TV, som vid en omräkning bara landar på taniga 21".
Men, det handlar ju lite om vilken prisklass man vill landa i också, samt om man verkligen värdesätter WS högt.
Jag och min tjej bor på 28 kvadrat och har inte plats med något större än 78-79 cm brett. Så ja...den är till sovrummet...fast även till vardagsrummet, biblioteket, hallen, balkongen, köket...;)
WS värdesätter jag egentligen alls särskilt högt, men...det känns lite förlegat att köpa en vanlig 4:3-tv. Men jag kanske har fel?
Av länkarna du postat skulle jag utan tvekan införskaffa http://www.netonnet.se/item.asp?iid=57711 med tanke på att det är Sony. Det märket har aldrig gjort mig missnöjd plus att det är välkänt märke, inget lågpris alltså.
Du har fel ;)
WS skall inte vara mindre än 36" i ett "normalt" storarum.
Håller inte med alls. En 32" funkar alldeles utmärkt också!
Men det är bara för att du köpte 32" själv ;)
Sanningen är att det hela är en kompromiss mellan plats och ekonomi. Det går ju inte att komma ifrån att en 32"ws ger en mindre bild(iregel) vid vanligt tv-tittande än en 28"4:3
Gustav skrev:
Hmm...är det här "hemmabiosystemet" FÖR kasst för att ens tänka på?
Keep in mind att jag och min tjej är låtskrivare och har en ganska ansträngd ekonomi. Det kanske är bättre än bara tv:n?
Jag är inte rätta personen att fråg om det ;) men jag skulle aldrig titta på den anläggningen äns, jag har högtalarfötter som kostar mera :e (inte riktigt sant men poengen finns ;) )
mitt tips blir: köp sony TVn, köp någon AV-reciver med åtminstonde lite klass och ett par ok högtalare till att börja med, sedan går det att bygga ut när ekonomien tillåter det. (varför inte lite begagnade prylar, billigt och bra i många fall)
Eftersom jag jobbar med musik så är det naturligt att jag värdesätter ljudkvalitet högt, men...visst borde det bli bättre än bara tv:ns ljud???
Inte nödvändigtvis bättre, mera blir det nog ;) Helst skulle man ha en obegränsat budget när man kollar på ljudprylar, men det är det inte många som har.
Kanske en tanke att börja med en stereoförstärkare och ett par högtalare, med lite kvalitet på grejorna klår det lätt TVns ljud utan att kosta skjortan om du letar begagnat. steroförstärkare bör väl vara rätt enkelt att hitta billigt i dessa "hemmabio tider".
Bildrör håller länge. Själv köper jag inte elektronik begagnat för jag gillar lukten av precis nyuppackad elektronik :) Utan en endaste repa. Jag hade köpt det om jag inte hade varit skadad. Beror iof på priset, men beg.köp, go for it!
Du har fel ;)
WS skall inte vara mindre än 36" i ett "normalt" storarum.
Håller inte med alls. En 32" funkar alldeles utmärkt också!
Sanningen är att det hela är en kompromiss mellan plats och ekonomi. Det går ju inte att komma ifrån att en 32"ws ger en mindre bild(iregel) vid vanligt tv-tittande än en 28"4:3
Visst om man kör med 4:3 men vem fasen gör det på en ws.
Visst om man kör med 4:3 men vem fasen gör det på en ws.
Tja, en del kanaler skickar ju trots allt ut en styrsignal för att bilden skall bli rätt(minns inte vad det heter), självklart kan man styra det själv, men auto är bekvämt ;)
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2