webForumDet fria alternativet

Exploderande batteri!

Programmering

6 svar · 628 visningar · startad av tompe

Medlem sedan juni 2004244 inlägg
Frågan#1

Sitter såhär vid 1 tiden på natten och skriver php-kod och helt plötsligt EXPLODERAR(!) ett av mina Duracell Plus batterier i musen. Jag hoppade till och tror att det var skottlosning i närheten. Jag fortsätter som vanligt men hör hur min mus zipprar nåt ljud, slutar fungera och nån smet rinner ur den. Jag öppnar och ser att plus-sidan på batteriet är sönder(sprängd).

Duracell Plus-batteriet har alltså sprängt sönder min mus! Vad kan man göra? Kan man höra av sig till Duracell och få någon ersättning mot att jag skickar in batteriet?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Det är jag rätt övertygad om att du kan.
http://www.duracell.com/nordic/contact.htm

Medlem sedan okt. 2004636 inlägg

Duracell Plus-batteriet har alltså sprängt sönder min mus!

Lite OT och med risk att vara lite - hrmm...jaa.....men jag kan inte låta bli - så med lite livlig fantasi kan man ju tro...

§e

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

kaxigt skrev:

Duracell Plus-batteriet har alltså sprängt sönder min mus!

Lite OT och med risk att vara lite - hrmm...jaa.....men jag kan inte låta bli - så med lite livlig fantasi kan man ju tro...

§e

Det skulle vara en väldigt liten i så fall.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jadå, det kan du. För ett gäng år sen hade jag ett batteri liggandes i en ryggsäck där plus-delen (som är en stav som går rätt ner i batteriet) liksom kröp ur resten, det sa poff och jag hade pulver i hela sidofickan.

Inga problem att kontakta tillverkaren (vilken det nu var), köpa en ny ryggsäck och skicka in kvittot. :)

Medlem sedan juni 2004244 inlägg

Ska ta och kontakta Duracell snart. Märkte nyss att geggan som rann ut batteriet har frätit på mitt skrivbord.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Det kan jag tänka mig, det är ju det som lite populistiskt brukar kallas "batterisyra". :)

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)