webForumDet fria alternativet

Rekommenderad hårddiskbaserad MP3 spelare

Program & appar

22 svar · 830 visningar · startad av mattiasnordin · sida 2 av 2

Frågan, av mattiasnordin

Hej hopp. Vilken hårddiskbaserad mp3 spelare rekommenderar ni. Jag råkade köpa Sony NW-HD1 (20Gbyte) på rean. Har inte någon aning om vad det är jag har köpt. Är denna något att ha? :OO Pris 2900 kr

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20012 080 inlägg

Kravspec på en MP3 spelare.

1. Hyffsad batteritid. Det ska gå att använda den efter ett år också.
  2. Filöverföringstyp. Det ska vara lika lätt att flytta filer från enheten som till den.
  3. USB 2
  4. Gärna driverlösöverföring. Dvs USB-drive stuket. Detta vet jag inte riktigt om det är optimalt för batteritiden då jag antar det blir mycket fler hårddisksökningar när man bläddrar mellan låtar än när det är en databasvariant av sökningen. Kanske inte så viktigt trots allt. Men en klar fördel om det behövs en mjukvara är att man kan lägga den på spelarens hårddisk så man alltid har den med sig.
  5. Klarar mp3. Bonus om den klarar fler filformat.
  6. Enkel att använda.
  7. Så liten som möjligt.
Medlem sedan mars 200334 inlägg

tydal skrev:

Dessutom tar det lång tid att överföra musik till spelaren.

Vill försvara denna spelare med att hävda att så inte alls är fallet, överföringen till spelaren går väldigt snabbt det är konverteringen som tar tid och iom den kommande uppgraderingen så kommer den sega biten av hela koverterings och överföringsprocessen försvinna.

För övrigt så är ju Irivers spelare gigantisk! :OO

Medlem sedan maj 20012 080 inlägg

Sonys spelare är tynnre än en kortlek. Och enbart några milimeter bredare. Väldigt sexigt format. Hela enheten är i borstad aluminium eller liknande. Läckert värre.

Känns som att sony hade sålt hur många som helst av denna läckerbit om det inte vore för sitt dumma filformat. Men det verkar som att de har insett de nu och ändrar sin mjukvara. Jag vågar dock inte vänta på att detta sker (eller inte) :)

Iriver H140 = 105 x 60 x 22 mm
Iriver H340 = 103 x 62.1 x 25 mm
Sony = 89 x 62 x 13 mm

Men nu tycker jag att jag har tillräckligt med information om denna enhet. Även om den kommer att stödja mp3 formatet i framtiden så går det inte att kopiera filer från spelaren till datorn, pga kopieringsaspekten. Korrigera mig gärna om jag har fel fakta. Detta faktum gör att jag inte vill ha enheten.

Kan någon verifiera att det går att flytta filer från spelaren till datorn med Iriver H140 och H340?

Vilken av dem bör man välja?

PS resension av sonys spelare har jag funnit här: http://www.the-gadgeteer.com/20gb-sony-walkman-review.html DS

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)