webForumDet fria alternativet

Inspelningsbar DVD-spelare

Ljud & bild

2 svar · 250 visningar · startad av Gein

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Frågan#1

Har börjat titta på inspelningsbara DVD-spelare och då främst de med inbyggda hårddiskar och ännu mer specifikt så har jag kollat närmare på just Pioneer DVR-520 HS. Bör man tänka på något speciellt när man tittar på DVD-spelare med inbyggd hårddisk? Har läst att vissa modeller har varit en aning buggiga i sin mjukvara men det kanske främst gäller mindre kända märken?
Sen har vi inte digital-tv utan vanlig analog sändning vilket betyder att vi har vanlig antennkabel. Finns det ingång/utgång för antennkabel på dessa spelare? Ett minus med de större märkena är att dom sällan är regionsfria. Går det att få t.ex. den Pioneer jag tittat på regionsfri på något sett? Vidare så står det att den spelar in och upp DVD-R/-RW. Klarar den alltså inte av att spela upp DVD+?
Finns det någon bättre DVD-spelare för billigare penning eller någon annan som ni rekommenderar?

Medlem sedan apr. 2003112 inlägg

Denna artikel kanske kan hjälpa:
http://www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=37534

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Just den modellen du funderar på, har jag. Det finns antenn-ingång/utgång på den. Annars skulle den ju inte kunna ersätta en video. Jag har inte hittat en enda bugg hos den hittills. Det är nog framförallt små, okända märken där man råkar ut för sådant. Min köpte jag regionsfri. Annars går det att fixa. Kolla dvdforum.nu:s forum för detaljer om en cdrom som finns för detta ändamål. Där kan du få information om hur du får tag på denna cdrom.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)