Har just nu en t68i som fungerar rätt halvkasst.
Jag fipplade för ett tag sen bort mitt ena sim-kort (comviq).
Det jag har nu (telia) fungerar av någon anledning mycket sämre i sthlms-området :o Ibland kan jag behöva ringa 10 gånger innan den börjar koppla. Det problemet har jag bara haft med telia skumt nog. Men inte det tråden handlar om :)
Är det dags att byta till 3? Fungerar det bra, vilken modell bör man välja och vilket abbonnemang? Jag ringer inte överdrivet mycket.
Den ska funka hyfsat problemfritt, ha schysst batteritid, vara snygg och liten. det är det som prioriteras. Inget av det har jag fått en uppfattning går hand i hand med tre-mobilerna men ;)
Har det nyss släppts en ny variant eller ska man vänta till nästa? LG sägs vara ok. Det kommer väl nya modeller hela tiden...
Kan bara säga gör det inte, eller vänta tills deras nät är riktigt utbyggt.
Jag gick på niten att skaffa mig en för ett år sedan och blev inte av med abonemanget på 1 år!!
Och det till trots att jag INTE kunde använda 3G'n.
Jag hade inte täckning på min sida om berget:OO .
Men åkte jag 200 m så fick jag täckning.
(tänkte på om du ska hem till tassemarkerna, så kanske det inte funkar!)
Och det räkte för att dom inte skulle bryta avtalet.
Surt men sant!
Nej gör inte det. Har en LG U8110 och bor i Stockholm. FUnkar kanske 12 timmar per dygn, 3G alltså, för det mesta går det att ringa på 2G nätet annats.
Samtal bryts, kan ta en jävla tid att koppla upp. Brusar och är allmänt dåligt ljud ofta.
Nu vet jag inte om det beror på Tre eller telefonen men hur som helst är mitt tips att leta dig vidare.
Känner bara en som hoppat på 3G-tåget, hon har operatören Tre och en LG-mobil (osäker på modellnamnet). När man ringer sker det påfallande ofta att samtalet bryts eller att bara den ena parten hörs. Verkar inte helt övertygande, faktiskt. Att det fungerar så dåligt i större städer gör ju att man kan fundera över hur det fungerar i mindre städer, på landsbygden och lite längre norrut.
Fast det kan ju hända att man rör sig utanför tullarna. Kanske till någon liten ort. Då skulle man gärna vilja ha täckning där. Personligen är jag inte ens intresserad av videosamtal. Nej, jag väntar nog tills det blir bättre utbyggt.
Skulle nog vilja påstå att stockhom är en storstad och alla mina närmsta vänner som har Tre, inkl jag själv, vilket blir typ 15-20 pers. Alla har problem med att det bryts och liknande. Finns ingen jag känner som har Tre vilket är några fler än bara mina vänner har haft det problemfritt.
Känner faktiskti ngen som har Tre som skulle rekomendera det till någon annan.
Så lita inte på att det går bra bara för att det är en storstad.
Och billigt vette fan, vad är det Comviq.Net tar nu, typ 98 öre per minut...
Har faktiskt inte haft några problem vare sig med att samtal bryts eller liknande. De problem jag haft är att det ibland kan vara svårt att komma in på tre-portalen, samt att man kan klaga på batteritiden (har en A925).
Men på det hela taget är jag mycket nöjd med min 3-mobbe. :e
En polare har testat Tre, men gick tillbaka till sitt gamla vanliga abonnemang rätt snabbt. Visst har man vanliga GSM-nätet som backup, men om man tappar täckningen från 3G-nätet under ett samtal bryts det istället för att slå över till 2G. :l
Har en Z1010 som jag är ganska nöjd med. En aning för stor, men bra batteritid och många funktioner. Dessutom ingick handsfree, USB-kabel och 32 MB MemoryStick Duo. Största nackdelen, förutom storleken, är att det tar ett bra tag att flytta bilder och musik mellan telefonen och datorn.
Har inte haft några problem med samtal som bryts. Enstaka gånger (1 på 20 kanske) strular uppkopplingen av samtal. Jag har inga klagomål vad gäller ljudkvaliteten.
3G-täckningen har varit helt okej då jag rört mig i Stockholm (innanför och utanför tullarna), Norrköping, Jönköping och Halmstad bland annat.
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25