Det ser ju onekligen ut som om ingången har blivit pajad. Men datorn tror jag inte är orsaken. Det handlar nog snarare om att det kan ha blivit något glapp i scart-kontakten i tv:n. Pröva att rucka lite på scart-kontakten som sitter i den trasiga kontakten i t:n, och se om du får bild då. I så fall bekräftar det vad jag har skrivit.
Frågan#1
Jag har två datorer som jag brukar ha inkopplade till tv'n, den ena via vga adapter via s-vhs och den andra via grafikkoretet via komposit. Har inte haft den med kompositinkopplingen inkopplad på ett tag, men behövde göra det igår. Då funkade inte komposit in kanalen på tv'n, svart bild, bara ljud. Då testade jag en av scartkontakteran med hjälp av en scart adapter, samma problem där. Jag fixade och trixade en stund, men kunde inte hitta något problem hos datorerna. Då testade jag att koppla in videon (som ligger på en fungerande scartingång) på de nämnda kontakterna, och samma problem där, bara svart med ljud. Vad kan ha hänt? Har jag pajjat ingångarna genom att koppla in datorn?