webForumDet fria alternativet

Dras mina minuter vid videosamtal?

Mobiltelefoner

26 svar · 707 visningar · startad av magnusfernstrom · sida 2 av 2

Frågan, av magnusfernstrom

Det verkar så. Jag ringde ett långt videosamtal igår och de minuterna verkar ha dragits. Hur ligger det egentligen till? Jag blir väldigt arg när dom i affären säger att det varken tar minuter eller pengar genom att ringa videosamtal, så har jag slösat minuter iallafall. Snälla, förklara. :(

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Kasst, men tyvärr är det så. Så det gäller att ringa alla man vill först, och sen i slutet av månaden när minuterna är slut ringer man videosamtal :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det finns lite info att läsa på https://www.trekund.com om bland annat detta och en hel del annat med.

Medlem sedan juli 2002252 inlägg

Jag har haft Tre i några månader och för mig är det helt gratis att ringa videosamtal, dessa dras inte från min pott (fri60) och det gör det heller inte för någon av mina 10 polare med Tre, varav en skaffade fri150 för bara några veckor sen.

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Det är det jag menar. För en del verkar som om det inte gör det. :S

Medlem sedan juli 2002252 inlägg

Jag blev ju lite paff när jag fick höra att vanliga samtal inom Tre drar på potten så jag ringde in och fick svaret:

"Ja, vanliga samtal drar på dina fria 60 minuter men videosamtal gör inte det."

Blev lite förvånad då videosamtal borde ta mer kapacitet men hon svarade igen att så var fallet. Testa och ring till supporten och nämn att dina bekanta kan ringa videosamtal utan att det drar på minutrarna ;)

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

magnusfernstrom skrev:

Esen: Efter att minuterna är slut, vad händer då? Det är väl fortfarande gratis inom 3 att ringa video- och röstsamtal? Dras de minuter man förbrukad under den "fria" (för man vet aldrig, verkar det som) av på nästa månads minuter?

Min kompis har slut på sina minuter nu. Om han ringer videosamtal till mig, är det då gratis för honom OCH mig? Med mina minuter händer väl inget?

Dum fråga kanske, men jag vill vara på den säkra sidan.

Efter att minuterna har tagit slut så e det fortfarande gratis att ringa innom 3, men inte utanför...

Grejen e ju den att 3 vill "slösa" bort abonenternas fria minuter och det gör dom ju bra genom att låta den fria tiden gå även när man snackar gratis...

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det vettiga i denna tråd var SirPeters inlägg och visning till en egen tråd.
Bra att det finns folk som följer upp och kan sätta tummen i ögat på obskyra affärsmetoder.
Hurra inte etgtt fel i mitt tillständ!

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)