webForumDet fria alternativet

Dras mina minuter vid videosamtal?

Mobiltelefoner

26 svar · 707 visningar · startad av magnusfernstrom

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg
Frågan#1

Det verkar så. Jag ringde ett långt videosamtal igår och de minuterna verkar ha dragits. Hur ligger det egentligen till? Jag blir väldigt arg när dom i affären säger att det varken tar minuter eller pengar genom att ringa videosamtal, så har jag slösat minuter iallafall.

Snälla, förklara. :(

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Ja, dina minuter är borta och du kommer aldrig att få igen dom! Tiden är linjär och enkelriktad vet du. ;)

Men va i helvete! Han sa ju i affären att det var gratis att ringa videosamtal inom 3, och att det inte heller dras på minuterna.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Då e säker på att den du ringde hade 3 abonemang och att han/hon också ringer gratis till 3?

Ja, han har 3-abonnemang, ett 150-abonnemang, som jag. Det är väl gratis till 3 då?

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

magnusfernstrom skrev:

Ja, han har 3-abonnemang, ett 150-abonnemang, som jag. Det är väl gratis till 3 då?

Svaret kan du hitta i det avtal du fick när du skrev på pappren för abonemanget!!

Det var ju bara ett papper som pappa och han i personalen skrev på. Det står väl ingen information om abonnemanget där? :q

magnusfernstrom skrev:

jaa, Vad jag vet så ska det vara gratis, Men det finns säkert någon liten text någonstans på avtalet om abonemnaget som säger något annat...

Kollade lite och såg te.x detta:

"Erbjudandet avser ett normalt användande."
http://www.tre.se/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=550

Någon som fattar den kursiva texten får gärna förklara.

*Erbjudandet att ringa för noll kr/min gäller röst- och videosamtal i 12 månader från tecknande av abonnemang och endast samtal i 3s nät inom Sverige , förutom samtal till 3svar. Efter 12 månader gäller ordinarie prislista. Erbjudandet avser ett normalt användande. Detta gäller oavsett vilken 3mobil och abonnemang du väljer och efter de inkluderade minuter i abonnemanget är förbrukade

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Detta gäller oavsett vilken 3mobil och abonnemang du väljer och efter de inkluderade minuter i abonnemanget är förbrukade.

Källa

Varför måste allt vara så krångligt?

Kan dom aldrig skriva klarspråk på sajter och i reklamblad mm. Kan det inte bara stå "Dina minuter dras när du ringer videosamtal".

Jag blir så trött på allting.

magnusfernstrom skrev:

Någon som fattar den kursiva texten får gärna förklara.

*Erbjudandet att ringa för noll kr/min gäller röst- och videosamtal i 12 månader från tecknande av abonnemang och endast samtal i 3s nät inom Sverige , förutom samtal till 3svar. Efter 12 månader gäller ordinarie prislista. Erbjudandet avser ett normalt användande. Detta gäller oavsett vilken 3mobil och abonnemang du väljer och efter de inkluderade minuter i abonnemanget är förbrukade

Som jag fattar det så betyder det att du ringer för 0 kr minuten, Men dina 150 minuter som du har varje månad räknas endå, Alltså du ringer gratis men varje gång du pratar med någon så går tiden...

En annan sak jag bli mäkta irriterad på är lurendrejaren i affären som sa att det visst inte tog på minuterna när man ringde videosamtal inom tre.

Esen: Efter att minuterna är slut, vad händer då? Det är väl fortfarande gratis inom 3 att ringa video- och röstsamtal? Dras de minuter man förbrukad under den "fria" (för man vet aldrig, verkar det som) av på nästa månads minuter?

Min kompis har slut på sina minuter nu. Om han ringer videosamtal till mig, är det då gratis för honom OCH mig? Med mina minuter händer väl inget?

Dum fråga kanske, men jag vill vara på den säkra sidan.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Är inte Peers citerande tydligt nog? :)
Om dina minuter är förbrukade så kostar det.

Dryden: Inte inom 3.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

magnusfernstrom skrev:

Dryden: Inte inom 3.

Har du kontaktat dem i ärendet?

Dryden: Jag måste bara få lugna ner mig nu. Jag vet inte vad jag vill och måste just nu. Jag klarar inte sånt här, blir bara för arg och stressad.

Tack för hjälpen, jag återkommer om ett tag. När jag fixat lite med det.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Som Peer säger. Videosamtal är gratis att ringa inom 3. Men först efter att dina 150 minuter är slut, innan dess dras dem från dina 150 minuter.

Okkido: Okej. :)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)