webForumDet fria alternativet

Tungsten T3 hittar inte min T630 (och tvärtom)!

Mobiltelefoner

3 svar · 309 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Problem! Jag försöker synka min handdator, en Palm Tungsten T3, och min mobil, en Sony Ericsson T630, via blåtand - helt utan framgång!

I T3:an finns bara T610 och T68i från Sony Ericsson att välja över enheter att synka mot och att göra en generell sökning ger inte heller några träffar. Lika dåligt går det om jag gör sökningen från min T630, som uppenbarligen inte heller vill kännas vid T3:an. Ömsesidigt med andra ord.

Jag har letat och letat, bland annat på palmOne-communityn där jag läst lite av varje. Det är minst sagt blandad kompott där vissa har fått synkningen att fungera om de kört mot T610:ans inställningar, om de kört mot T610:ans inställningar men raderat en init-sträng, medan andra som försökt sig på samma saker inte lyckats, precis som i mitt fall.

Någon som är bekant med problemet?

Okej, nu har jag testat lite nya möjligheter.

Från T630:ns Kommunikation -> Bluetooth -> Mina Enheter så lyckades jag hitta T3:an som "okänd enhet". Jag lyckades också skicka en bild från telefon till handdator. Likadant blev det när jag sedan skickade tillbaka bilden från T3:an till telefonen. Med andra ord, filöverföring verkar inte vara några problem.

Problemet med att T3:an inte hittar T630:n verkar dock kvarstå när det gäller att kunna surfa/skicka SMS via blåtand/GPRS. Det verkar vara Phone Link i T3:an som spökar.

Märkligt är väl bara förnamnet. :OO

T630 - Kommunikation - Bluetooth - Alternativ - Synlighet - Visa telefon. Sen fungerar det.
Nu återstår bara lösa det där med surfandet/e-postande. Men det får bli i en annan tråd. ;)

...och igår fick jag igång Telia GPRS på T3:an tackvare uppdateringen av PhoneLink. Nu kan jag äntligen surfa/e-posta på resande fot och min lösning är därmed komplett.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)