Är det någon som har koll på om det finns en decoder till tv som man kan ha flera tv apparater inkopplade i. Man skall alltså kunna använda sig av den vanliga fjärrkotrollen så att man kan ha tv apparaterna i olika rum och decodern i ett rum utan att man för den skull skall koppla om och ta med sig decodern varje gång man byter tv. :)
Jag har ComHem.
Vet ej det direkta svaret på din fråga, men du kan ju i alla fall koppla så att signalen från dekodern går vidare i nätet i din lägenhet så att du får tillgång till dekodern från dom ndra tv-apparaterna utan att behöva flytta den.
Dock kommer du då inte från att du bara kan byta dekoderkanal på just dekodern.
Ok förstod det, men det jag vill ha är en dekoder så att man kan få in flera kanaler & sen byta mellan kanalerna på tvn. Jag antar att man måste ställa in den kanal man vill titta på när man skall titta i andra rummet så att det blir som video eller nått. hmm varför gör dom inte dekodrar som man kan ha i ett jack och sedan koppla flera tv-apparater till den och som man sen kan zappa på :-( Jag skulle köpa en direkt. Jag känner flera som skulle köpa dekoder då men man gör inte det för att det är så struligt :-) Så det kan inte vara pga pengarna som dom gör så här
Det är helt enkelt så att digitaltv ännu inte är så utvecklat som det borde vara. Hur skulle man få en sådan dekoder att fungera ihop med dagens apparater? Såvitt jag känner till, är det ingen tv eller video som idag skickar ut signaler om vilka kanaler man väljer, via scartkontakten. Det som möjligen skulle kunna göras idag, är en dekoder som omvandlar alla kanaler till "antennsignaler" i de frekvenser som man kan ställa in tv:ns och videons tuners på. Men en överföring av bild via antennkabeln, är betydligt sämre än rena signaler via komposit, s-video eller RGB. Det är helt enkelt tekniska hinder för att göra detta idag på ett acceptabelt sätt. Men i framtiden kommer det säkert. Fast jag tvivlar på att utvecklingen hinner så långt redan innan de släcker ner det analoga nätet. Så vi kommer nog få räkna med en period då vi inte kan göra saker som vi alltid har tagit för självklara, som att spela in ett program medan vi ser på ett annat, eller att låta barnen se på barnprogram medan vi ser något annat.
273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e