Fick just veta att min nya iPod ligger och väntar på mig hemma. Men jag täntke kolla en sak med er som en vän sa till mig.
Han sa att det enda man kan föra över till en iPod är musik via iTunes. att använda den som en extra hårddisk för filmer etc gick inte.
Stämmer detta?
Om det inte stämmer, behöver man göra något speciellt för att kunna använda den som en extra hårddisk
Om du söker på google så skall du finna en massa händiga program som kan vara bra att ha! Vad jag hört så ska itunes vara gjort för att det ska vara jobbigt att hantera piratkopierad musik med, men det finns alltså gott om program som gör att du kommer runt allt detta.
Är det någon som kört linux på sin ipod så skulle jag vara intresserad av att höra allt om hur det var, någon?
Jag kör en plugin till Winamp som funkar klockrent, här finns den.
Jag har också använt iPoden som hårddisk för att flytta prylar mellan två datorer, så det går alldeles utmärkt. Men man måste ställa in det på apparaten och när jag gjorde det gjordes det genom iTunes. Annars visas den inte som en extern enhet, och är den extern enhet så måste du "koppla loss den" i datorn innan du kopplar loss den rent fysiskt. Så det är lite kärt besvär att använda den som hårddisk. ;)