Det är så att jag vill köpa en Ipod 4G 20gb.
Men dom är ju rätt dyra i Sverige, i usa kostar dom ju ca 2300 kr.
Så nu undrar jag, tjänar man på att köpa från utlandet?
Det tillkommer väl en massa avgifter? som tull och annat onödigt.
eller?
Och är det någon som vet en billig sida som säljer en ipod 20 gb, 4 generations ipod. För mindre än 3000 kr.
Appelstore har den för 3195:-, tydligen inklusive frakt. Enligt Pricerunner är det också bästa pris på 20GB-modellen. Om det är fjärde generationen tänker jag dock låta vara obesvarat.
Edit: Såg att det tydligen var inklusive frakt men det verkar aningen flummigt. :)
Appelstore har den för 3195:- inklusive frakt (enligt Pricerunner, men tydligen inte enligt Apple själva). Enligt Pricerunner är det också bästa pris på 20GB-modellen. Om det är fjärde generationen tänker jag dock låta vara obesvarat.
Kollade på det förut, Tror inte att det var 4G utan dom tidigare verionerna dom hade där...
Appelstore har den för 3195:-, tydligen inklusive frakt. Enligt Pricerunner är det också bästa pris på 20GB-modellen. Om det är fjärde generationen tänker jag dock låta vara obesvarat.
Edit: Såg att det tydligen var inklusive frakt men det verkar aningen flummigt. :)
Apple har typ alltid gratis frakt. Och inkl-priser på sidan :)
Med student/företagsrabatt (man känner alltid nån ;) ) får man en 20GB för 2875 och en 40GB för 3775 via apple store. Dessutom gratis gravyr nu :)
Köpa från utlandet vet jag inte om det är billigare om man måste ha till frakt och tull.
För mig som student har jag aldrig hittat prylar billigare än via apple store med rabatten. Om det inteär riktiga utförsäljningserbjudanden nånstans, men vart är det det på splitter nya prylar? :OO
Även om Pixmania är billiga och i detta fallet tycks vara dyrare än Apple Store så skulle jag ändå vilja flika in på deras garanti. Har man tur så går ens pryl inte sönder. Har man otur får man skicka prylen till Frankrike, betala frakt tur och retur själv samt få en rabattkod till det värde produkten man köpte då har nu. Inte helt juste enligt min mening.
Kostade produkten då 2300 kr och nu 1700 kr och produkten går sönder nu så går man back 600 kr + fraktavgifter på flera hundra också. Inte helt kul, fråga mig..
Även om Pixmania är billiga och i detta fallet tycks vara dyrare än Apple Store så skulle jag ändå vilja flika in på deras garanti. Har man tur så går ens pryl inte sönder. Har man otur får man skicka prylen till Frankrike, betala frakt tur och retur själv samt få en rabattkod till det värde produkten man köpte då har nu. Inte helt juste enligt min mening.
Kostade produkten då 2300 kr och nu 1700 kr och produkten går sönder nu så går man back 600 kr + fraktavgifter på flera hundra också. Inte helt kul, fråga mig..
Jag skulle välja Apple store.
Det skulle jag också göra ifall man hade haft den informationen...
Är det inte rätt dåligt om ett företag inte erbjuder gratis frakt vid ett garantiärende?
om det var riktat till mig så uppfattade du mig fel. jag meade frakten av inköpta varor. vid fel så kommer de till och med ända hem till dörren och hämtar prylen om det så är en sketen adapter för 100 spänn. det hände mig som jag nämt här förut ;) glatt överraskad :)
Nja, det var inte riktat mot dig basse, utan mer generellt. Jag hade passat mig för att handla hos ett företag med för mig dåliga garantiregler. Jag betalar hellre de där extra hundringarna mot säkerheten att slippa massa utgifter om varan skulle behöva skickas in.
Erbjuder Apple gratis frakt vid garantiärenden så hade jag helt klart satsat på att handla därifrån.
Dock är det många företag som inte låtsas om detta annat än om man själv påpekar att man som kund faktiskt har rätt till gratis frakt vid garantiärenden.
Nej, har inte fått mitt csn-kort än, får tydligen det i september.
Men men...
Du har väl en iPod, eller?
Berätta lite.
Hur fixar du låtlistorna, kan man ha flera albums lisade, eller blir det bara en lång lista med alla låtar?
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25