webForumDet fria alternativet

Dreambox och/eller Force 530T 80 Gb

Ljud & bild

8 svar · 810 visningar · startad av solbulle

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg
Frågan#1

Jag har allvarliga funderingar på att införskaffa något form av tvabonnemang samt då eventuellt en mottagare.

Jag har kommit så långt att jag var bra sugen på en Force 530T 80 Gb ( + Boxerabonnemang i någon form.) eftersom den verkar skapligt kapabel samt har funktionen att den är inspelningsbar.

Sen dök då Dream DM7000S - 'dreambox' upp och ställde till det i tankeverksamheten. (Detta är en satelitmottagare.)
Även denna med möjlighet att spela in, direkt till PC alt. om man har hårddisk i boxen.

Nu skulle jag gärna vilja ha lite uttalande dels om dessa boxar, eller om det finns andra bättre alternativ, samt även om abonnemangsalternativen?

Vad säger ni? Vad har ni själva för något?

jag vet att det finns några trådar i ämnet, tex http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=106&threadid=101900
Men ingen som verkar ta upp just dessa mottagare.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Det kommer att komma en dreambox för marksänd digital tv har jag hört/läst på något forum...

Hm... positivt iofs, men det gör ju saken ännu krångligare för mig. Ska man vänta eller ska man... osv.

Medlem sedan apr. 2004298 inlägg

Något nytt ang. denna tråd?

/pär

Jag införskaffade mig en Force.
Den har fungerat bra överlag. Jag har abonnemang på några kanaler och betalar för det. (Jag antar att Dreamboxen även har lite möjligheter till "ett billigare tvtittande"..)
Som mottagare tycker jag den är helt ok, smidigt med inspelningsmöjligheten och timeshiftfunktion.
Jag har låtit bli att uppdatera min box, det har blivit två uppgraderingar sen jag köpte den. Kanske att jag ska lägga in den senaste nu men avvaktar och hör vad de säger som har uppdaterat redan.
Programvaran i denna box är inte helt stabil, det är ju inte direkt något som de vanliga (läs Philips mfl) skulle våga sätta sitt namn på. (Läs trådar på Dvdforum samt prisjakt)
Nackdelen imho med denna box är att man inte kan föra över saker o ting till pc/annat media. (På ett supersmidigt sätt)

solbulle skrev:

(Jag antar att Dreamboxen även har lite möjligheter till "ett billigare tvtittande"..))

Jo, cardsharing funkar. (har jag läst/hört) :OO

Hur funkar EPG:n i Force boxarna nuförtiden, hur långt fram kan man schemalägga inspelningar? är det som på dreamboxen att man markerar programmet? eller måste man skriva in stop och starttid i timmar och minuter?

typ så här:
http://mediaportal.sourceforge.net/gallery/mce11.jpg

Du kan göra typ likadant på Force, smidigt. Dock i den mjukvaruversion jag har ser man endast nuvarande samt kommande program (1-2)
Jag tror att det är något bättre, men inte helt perfekt, i den nyare mjukvaran.
Man kan givetvis även skriva in start o stopptid.

. Dock i den mjukvaruversion jag har ser man endast nuvarande samt kommande program (1-2)

mm.. jo, har sätt det på demo i affär... det suger ju .. man vill ju ha minst en vecka framåt.

Medlem sedan okt. 20101 inlägg

Dreambox 500s

Hej!

Någon som vet var man kan beställa en dreambox 500s?

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)